mental health

BUP Globen

, Enskede-Årsta-Vantör

Arenavägen 33,Johanneshov, 12177 Enskede/Årsta/Vantör

Du hittar våra e-tjänster i appen Alltid öppet. Den laddas ned kostnadsfritt från Google Play och App Store till mobiltelefon eller surfplatta

Mottagningen vid Globen har ansvaret för barn- och ungdomspsykiatrisk öppenvård för Enskede, Årsta, Vantör, Södermalm, Hammarby Sjöstad, och Gamla Stan.

Barn- och ungdomspsykiatrins mottagningar vänder sig till barn och ungdomar 0-17 år och deras familjer.
Vid behov av akut vård dagtid kontaktas BUP Dagakut, tfn.08-123 531 40.
Du kan också kontakta oss via appen Alltid Öppet.

Informationen uppdaterades 09:09 - 1 mar, 2024

25 mar, 2024

Har ditt barn autism och samtidigt psykisk ohälsa? Då kommer denna mottagning göra allt för att inte ha med er att göra. De kommer att hänvisa till hab, skola, soc mm. Trots att det är just bup som har huvudansvaret för att ansvara för den psykiska ohälsan.

6 feb, 2024

Helt otillgänglig och dysfunktionell mottagning. ”Ansvariga personer” ringer inte tillbaka. Renons på vanligt hyfs. Det drivs ju ändå av skattemedel så jag tycker att man skulle förvänta sig mer.

14 okt, 2022

Tyvärr fick vi inte den hjälpen vi behövde från Bup Globen utan blev tvugna att vända oss till privata psykoterapeuter för att vårt barn skulle få samtalsstöd för sin depression. Det är väldigt svårt att komma i kontakt med någon där och det verkar inte finnas någon kontinuitet hos personalen som inte verkar vara långlivade.

Psykiatri, barn och ungdom, Neuropsykiatri, barn och ungdom