Liljeholmens vårdcentral

karta knapp bakgrund

Liljeholmstorget 7,plan 4,Stockholm, 11794 Hägersten/Liljeholmen

Öppet i morgon från 10:00

Aktuell information

Vi vaccinerar mot Covid 19, Influensa och Pneumococker. Du kan boka tid i appen Alltid Öppet.

Vi har begränsad möjlighet att hjälpa dig via 1177.se. Däremot via appen Alltid öppet kan du chatta med oss, boka tid för besök eller boka videomöte.

Till oss är du välkommen både vid tillfälliga besvär och kroniska sjukdomar. Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och besvär.

Våra öppettider är vardagar 8-17. Ring: 08-123 67 900.
Samt lördagar och söndagar 10-16. Ring: 08-123 67 950 eller ring 1177

Godkänd Astma-/KOL-mottagning
Psykisk ohälsa barn och unga samt vuxna

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 05:01 - 13 dec, 2023

Boka tid direkt

Läkarbesök
Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Västerås

Vill du veta hur din kropp mår? Boka en hälsokontroll hos Svensk Provtagning!

Svensk Provtagning erbjuder

• ett stort utbud av hälsokontroller i olika omfattning
  • provsvar inom 5-7 dagar
  • över 155 provtagningsenheter från Kiruna i norr till Malmö i söder.
Boka hälsokontroll hos Svensk provtagning

Capio Go - Trygg vård genom hela livet

Få hjälp direkt via vår app!

• Vård inom 15 min

3.2 av 5
2.47 av 5
2.77 av 5

21 feb, 2024

Jag har en och samma läkare på VC (sedan två år) som är mycket kunnig och inkännande. Läkaren ser till att remiss ordnas när så behövs och följer alltid upp detta med telefonsamtal.

11 nov, 2023

Fem stjärnor som omdöme på fyra frågor är mitt bästa betyg någonsin. Jag är mycket tacksam för den vård jag fått på Liljeholmens VC

3 okt, 2023

Fick ett mycket otrevligt bemötande då sköterskan som ringde upp sa direkt att du hör inte till vår vårdcentral, sen la hon på luren. "Oavsett var du är listad har du alltid rätt att söka vård på vilken vårdcentral du vill, i hela Sverige. Du bör dock i första hand vända dig till den vårdcentral du är listad på."

27 sep, 2023

Sökt vård för min 5 åriga son vid 2 tillfällen. Fick tid till läkare snabbt båda gångerna. Första gången konsulterade läkaren en barnläkare då hon själv inte kunde ge svar. Fick sedan bra återkoppling. Andra gången var mer akut - infektion, och vi fick en uppföljande tid veckan därpå för kontroll om han inte var frisk då. Upplever vården som mycket bra. Trevlig personal i receptionen. Snälla och bra läkare. Inget att klaga på.

25 jun, 2023

Det kändes som att de inte brydde sig om eller inte ville hjälpa mig. Jag har problem med inkontinens och övervikt och har svårt att gå ner i vikt. Läkaren sa du får knipa och gå ner i vikt. Inte så sugen på att gå till honom mer.

Omdöme i Nationella Patientenkäten

Här kan du se omdömen som Liljeholmens vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Om Nationella Patientenkäten

Telefonnummer

+4681236#### Visa nummer

Relaterade kategorier

Verksamheten är verksam inom

Vaccinationsverksamhet, Medicinsk fotvård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Diabetesmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård