Mottagning Psykoonkologi Huddinge, Karolinska Universitetssjukhuset

Mottagning Psykoonkologi Huddinge, Karolinska Universitetssjukhuset

, Huddinge

Hälsovägen 13,C6:64 (Ingång Kuratorsklinken, plan 6),Huddinge, 14186

Vi är en öppenvårdsmottagning för dig som behandlas inom Tema Cancer i både Solna och Huddinge. Vi fokuserar främst på tiden under aktiv behandling och tidig rehabiliteringsfas. Vår mottagning finns både i Solna och i Huddinge. Att få en cancersjukdom kan innebära att man hamnar i psykologisk kris. Med utgångspunkt från dina behov behandlar vi med hjälp av stödjande och terapeutiska samtal, de problem som uppstår i samband med sjukdom och behandling. Vi uppmärksammar även behoven hos närstående och erbjuder stöd och behandling både individuellt, i par och som familj. Vi har också ett särskilt ansvar att beakta och stödja familjer med minderåriga barn.
På mottagningen finns en rehabkoordinator som kan stödja dig genom sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen med fokus på återgång i arbete/studier i samband med din cancerbehandling.

Vi har även gruppverksamhet på vår mottagning, där mindfulness, skrivande, och samtal står i fokus.

Till denna specialistmottagning kommer du med remiss från en enhet inom Tema Cancer, Karolinska Universitetssjukhuset. I vissa fall tar vi även emot dig som är inskriven i ASIH. Be din läkare eller kontaktsjuksköterska skriva remiss till oss, så gör vi en individuell bedömning.

Informationen uppdaterades 16:21 - 11 jan, 2024

Onkologi