Psykiatrisk mottagning A Örnsköldsvik
mental health

Psykiatrisk mottagning A Örnsköldsvik

, Örnsköldsvik

Storgatan 66, 89189

Psykiatrisk mottagning A är en specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning som främst bedömer, utreder och behandlar patienter med svåra depressions- och ångesttillstånd, OCD, ätstörningar, personlighetsproblematik, komplicerade trauman och självskadebeteende. Behandling består av terapeutiska interventioner både individuellt och i grupp, psykopedagogiska interventioner och läkemedelsbehandling.Vi tar emot patienter som är 18 år och äldre.
Du kan söka till oss via remittering från din hälsocentral eller genom att göra en egen vårdbegäran. Egen vårdbegäran hittar du under våra e-tjänster.Vårt mål är att erbjuda kvalificerad diagnostik och behandling utifrån vetenskap och kliniskt beprövade metoder. På mottagningen arbetar vi i team med bred kompetens i form av psykologer, sjuksköterskor, läkare, kuratorer, arbetsterapeut, rehabiliteringskoordinator och medicinska sekreterare.

Informationen uppdaterades 07:41 - 27 apr, 2024

20 apr, 2022

Psykiatrin har förstört mitt liv. Jag har under 30 års tid har hopp om att kunna få hjälp med mina depressioner. Men nu har jag blivit utfryst därifrån för att de inte har kunnat hjälpa mig. Min familj finns för mig som tur är, annars har jag inte orkat med den här livet. Nu har ni tagit all livsvilja ifrån mig.

Besöksadress

Storgatan 66, 89189