BUP Sala

Om BUP Sala

Barn- och ungdomspsykiatri (BUP) Västmanland möter barn- och ungdomar upp till 18 år med måttlig till allvarlig psykisk ohälsa, som är i behov av stöd, behandling och utredning.
Vägen in till BUP är via den länsövergripande mottagningen på BUP Start som är placerad i Västerås. Så om ditt barn inte redan har en pågående kontakt på BUP så är det dit du ska vända dig.
Till BUP kommer barn och ungdomar med måttlig till allvarlig psykisk ohälsa av olika slag, till exempel nedstämdhet/depression, oro/ångest och svårigheter att hantera känslor och relationer till andra. Det är vanligt att barn och ungdomar som har stora svårigheter att fokusera och koncentrera sig söker hjälp hos oss.
Inom BUP Västmanland arbetar vi i personalen med barnens och ungdomarnas behov i fokus. Arbetet utgår från evidensbaserade metoder som har visat sig fungera inom barnpsykiatri.

Lasarettsgatan 1, 73338 SALA - visa på karta
Psykiatri, barn och ungdom