Behandling av ryggskott

Akupunktur

Pris: 795 kr

Massage

Pris: 995 kr

Krampar eller hugger det till i ryggen? Då kan du ha fått ryggskott. Hos Naprapatlandslaget Täby kan vi hjälpa dig lindra besvären och bli av med ditt ryggskott.

Vad är ryggskott?

Om du får ont i ryggen som gör att du får problem att röra dig som vanligt, är det troligtvis ryggskott. Man kan helt plötsligt uppleva en krampande, huggande och smärtsam känsla och att ryggen låser sig. Det kan då bli svårt att resa sig helt upp, och man står istället lite framåtlutad. Hur länge man har ryggskott beror på flera faktorer; man kan ha det i några dagar, till några veckor. Det gör ont med ryggskott, men det är inte farligt.

Hur behandlar Naprapatlandslaget Täby ryggskott?

Våra duktiga naprapater arbetar med att återställa normalfunktionen i din kropp när du får ont. När det gäller ryggskott kan det handla om nedre delen av bröstryggen, att ländryggen låst sig, eller att en bäckenled skapar problemet. Vi behandlar genom att justera den led som behöver röra på sig på ett bättre sätt. Dessutom lindrar vi dina besvär av de krampande och smärtsamma musklerna genom neurologisk akupunktur och muskelbehandling. Du får också skräddarsydda tips och hemövningar så att din rygg blir bättre så snart som möjligt.

Bli av med ditt ryggskott genom att besöka oss på Naprapatlandslaget Täby!

Välkommen till Naprapatlandslaget - världens största naprapatkedja!

Naprapatlandslaget Täby hittar du på Eskadervägen 4 i Täby. Här träffar du kunniga naprapater som hjälper dig med alla tänkbara besvär från muskler och leder.

Vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling

Redan 1998 träffades vi som grundade Naprapatlandslaget, på Scandinavian College Of Manual Medicine/Naprapathögskolan. Det vi alla hade gemensamt var att vi drömde om att hjälpa människor bli friska genom naprapati. Anledningen till att Naprapatlandslaget startades var att vi kände att det saknades en stor aktör i branschen, och bestämde oss för att grunda det som skulle bli världens största naprapatkedja. Idag har vi ett fantastiskt gäng kunniga och kompetenta naprapater som alla jobbar mot vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling!

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi på Naprapatlandslaget Täby arbetar med olika metoder, bland annat manipulation, mobilisering, massage, stretching, triggerpunktsbehandling och akupunktur, och vi anpassar alltid behandlingen efter just dina behov. Hos oss kan du få behandling för besvär från muskler och leder, som till exempel:

• Ont i knät
  • Ont i ryggen
  • Diskbråck
  • Tennisarmbåge

Hur hittar du till oss?

Du hittar vår klinik på butiksplan i Näsby Park centrum. Vi är granne med Sats.

Sök hjälp för dina muskler och leder hos oss på Naprapatlandslaget Täby redan idag!

Informationen uppdaterades 13:20 - 22 mar, 2023

Omdömen från patienter

0 av 5

Vi har akuta tider varje dag. Jourtider på helgerna.
Måndag - Fredag:07:00 - 17:00
Loading map