Tandblekning - för dig över 23 år

Smile Ystad

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag
Inga lediga tider den närmaste månaden

Vill du få ljusare tänder? Vi på Smile i Ystad hjälper dig med en effektiv och skonsam tandblekning. Innan du gör en tandblekning hemma behöver du oftast göra en undersökning på vår klinik först. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Bleka tänderna hemma

Vissa föredrar att själva bleka sina tänder hemma. Innan du kan genomföra en tandblekning hemma så måste du genomgå dessa steg:

• Först får du komma till oss på Smile i Ystad för att göra en avgjutning av dina tänder.
  • Efter avgjutningen får med dig ett par plastskenor som är formade efter dina tänder.
  • När du kommer hem som fyller du plastskenorna med blekmedel som du sedan sätter över tänderna.

Observera att behandlingen kan genomföras antingen på dagen eller kvällen och kräver oftast några dagars upprepning.

Hur länge håller en tandblekning?

Hur länge en tandblekning håller beror på hur väl du sköter din munhygien och om du exempelvis snusar eller dricker mycket kaffe. Generellt brukar tandblekningen dock hålla i cirka 2 år.

Välkommen att boka en tid för tandblekning hos oss på Smile i Ystad!

Inga lediga tider den närmaste månaden

Välkommen till Smile Ystad!

Du finner Smile Ystad invid charmiga kullerstensgator i en gemytlig, äldre byggnad. Vår erfarna och kunniga personal består av både tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor som ser till att tandläkarbesöket ska vara smidigt och tryggt.

Vi på Smile Ystad erbjuder

• Tandhygienistbehandling

• Tandimplantat

• Tandreglering med Invisalign

• Barn- och ungdomstandvård

Är du i behov av specialisttandvård har vi specialisttandläkare inom tandreglering på plats. Om dina besvär kräver annan avancerad tandvård kan vi utan problem rekommendera dig vidare till vårt nätverk av specialister i Malmö.

Smile Ystad hjälper dig med akuta besvär

Är du i behov av akut tandvård? Hos oss får du alltid hjälp med kort varsel!

Smile Ystad erbjuder tandvård för barn och ungdomar

Vi välkomnar dessutom både barn och unga, vilket innebär att hela familjen kan gå till samma tandläkare. Tandvård är gratis upp till 23 år och därefter kan du få ett allmänt tandvårdsbidrag som regleras av din ålder. Behöver du hjälp att lista ditt barn hos oss är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig med det samt att hitta en passande tid för besöket.

Det är enkelt att hitta till Smile Ystad

Vår tandläkarklinik på Liregatan 2 ligger nära Österleden om du ankommer med bil. Det finns en parkering utanför kliniken. I Ystad är det nära till allt du behöver och så även till tandläkaren. Om du anländer med tåg tar det bara ett par minuter att gå hit. Eftersom både butiker och liknande ligger i närheten kan du uträtta andra ärenden på samma gång!

Välkommen att boka en tid hos Smile Ystad!

Informationen uppdaterades 09:38 - 13 jun, 2024

0411-1#### Visa nummer