Invisalign - För dig över 23 år

karta knapp bakgrund

Bataljonsgatan 12, Jönköping

Smile Jönköping A6

Akut tandvård - För dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.
Inga lediga tider den närmaste månaden

Vi på Smile Jönköping A6 erbjuder tandreglering med den osynliga tandställningen Invisalign. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Hur går en behandling med Invisalign på Smile Jönköping A6 till?

Med hjälp av en skanner tar tandläkaren fram tandskenor som är utformade efter dina tänder. Skenorna är gjorda av plast och syns därför inte. Som en del av behandlingen ingår regelbundna återbesök var sjätte till åttonde vecka för att kontrollera behandlingens effektivitet. Under varje återbesök får du nya justerade tandskenor, vilket gör att tänderna flyttas mer och mer för varje gång du byter skena. Du får nya tandskenor tills dina tänder har uppnått önskat resultat.

Hur använder man Invisalign?

Det är viktigt att du använder dina tandskenor dygnet runt för att behandlingen ska vara så effektiv som möjligt. Du ska alltså använda dem både på dagtid och på nattetid. Den enda gången du kan ta ur skenorna är när du ska äta, borsta tänderna eller använda tandtråd.

Invisalign före och efter

De flesta börjar se resultat redan inom några veckor. Vissa är klara med behandlingen redan efter 6 månader, men det beror på hur dina tänder ser ut från början. För att uppnå bäst resultat är det viktigt att du använder tandskenorna dygnet runt.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Smile Jönköping A6 för rådgivning kring Invisalign!

Välkommen till Smile i Jönköping A6!

Varmt välkommen till oss på Smile i Jönköping. Vi har två kliniker i stan, en i city och en i A6 center. Hos oss står du och din långsiktiga tandhälsa i centrum. Hos Smile Jönköping A6 erbjuder våra erfarna tandläkare, tandhygienister och ledande specialisttandläkare en trygg tandvård efter dina behov.

Det är enkelt att hitta till Smile Jönköping A6

Smile Jönköping A6 finns i A6 center på Bataljonsgatan 12.

Vi på Smile Jönköping A6 erbjuder

Vi har erfarna tandhygienister, tandläkare och ledande specialisttandläkare. Vi erbjuder barn- och ungdomstandvård, tandimplantat, estetisk tandvård, tandblekning, akuttandvård och allmäntandvård. Vi är även specialiserade inom käkkirurgi.

Välkommen att boka en tid hos Smile i Jönköping A6!

Informationen uppdaterades 09:46 - 13 jun, 2024

11 okt, 2023

Bästa 😁

Spontant omdöme
28 jul, 2022

Trevlig stämning! Hänsynfull tandläkare ,mjuk på handen kände inget obehag /smärta

Måndag - Tisdag:07:30 - 17:30
Onsdag - Torsdag:07:30 - 16:30