Tandrengöring - För dig över 23 år

Bataljonsgatan 12, Jönköping

Öppet idag från 07:30

Smile Jönköping A6

Akut tandvård - För dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Hos oss på Smile Jönköping A6 kan du få hjälp med att ta bort tandsten och rengöra tänderna. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Vad är tandsten och varför får man det?

Tandsten består av beläggningar och plack som finns på tänderna. När beläggningarna och placket kommer i kontakt med saliv i munnen så blir de hårda och utvecklas så småningom till tandsten. Tandsten ser ut som hårda gula eller bruna beläggningar på tänderna.

Hur går borttagning av tandsten till?

Tandsten tas bort av en tandhygienist. För att ta bort tandstenen används olika verktyg som tandhygienisten skrapar med längs roten eller tandkronan. Ibland används även verktyg som vibrerar bort beläggningarna från tänderna. I slutet av behandlingen poleras dina tänder, vilket sedan gör det svårare för bakterier att fastna.

Kan man ta bort tandsten själv?

Nej. Tandsten går inte att borsta bort eller på annat sätt ta bort själv. Det är därför viktigt att du vänder dig till en tandläkare eller tandhygienist som hjälper dig att ta bort tandstenen. Om du låter tandstenen vara så kan det resultera i tandlossning och inflammationer i tandköttet.

Varmt välkommen att boka tid för borttagning av tandsten och rengöring hos oss på Smile Jönköping A6!

Inga lediga tider den närmaste månaden

Välkommen till Smile i Jönköping A6!

Varmt välkommen till oss på Smile i Jönköping. Vi har två kliniker i stan, en i city och en i A6 center. Hos oss står du och din långsiktiga tandhälsa i centrum. Hos Smile Jönköping A6 erbjuder våra erfarna tandläkare, tandhygienister och ledande specialisttandläkare en trygg tandvård efter dina behov.

Det är enkelt att hitta till Smile Jönköping A6

Smile Jönköping A6 finns i A6 center på Bataljonsgatan 12.

Vi på Smile Jönköping A6 erbjuder

Vi har erfarna tandhygienister, tandläkare och ledande specialisttandläkare. Vi erbjuder barn- och ungdomstandvård, tandimplantat, estetisk tandvård, tandblekning, akuttandvård och allmäntandvård. Vi är även specialiserade inom käkkirurgi.

Välkommen att boka en tid hos Smile i Jönköping A6!

Informationen uppdaterades 09:46 - 13 jun, 2024

11 okt, 2023

Bästa 😁

Spontant omdöme
28 jul, 2022

Trevlig stämning! Hänsynfull tandläkare ,mjuk på handen kände inget obehag /smärta

Måndag - Tisdag:07:30 - 17:30
Onsdag - Torsdag:07:30 - 16:30