Bettskena - för dig över 23 år

Högarensgatan 1, Falköping

Öppet idag till 16:00

Smile Falköping

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.
Inga lediga tider den närmaste månaden

Gnisslar du tänder på natten? Vaknar du ibland med ömma käkar? Smile Falköping kan ta fram en bettskena för dina tänder. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Om bettskena

Om du upplever besvär med ömma käkar eller att du biter ihop eller pressar tänderna på natten kan en bettskena avlasta dina tänder. En bettskena anpassas efter dina tänder så att du ska kunna sova med den på natten. Den är formad som en hästsko och gjord av plast.

Hur går det till när man skaffar bettskena?

Hos Smile Falköping kan du få hjälp med en bettskena anpassad till dina tänder. Till att börja med undersöker tandläkaren din käke och dina tänder, för att se hur mycket besvär du har av tandgnissling och hur mycket du kan gapa. Efter det görs en avgjutning av dina tänder, så att du får en bettskena som är anpassad efter just dina tänder. Tandläkaren ger dig information om när du kan förvänta dig att bettskenan är klar och rådgivning kring hur du ska rengöra din bettskena.

Välkommen till Smile Falköping, för hjälp med bettskena!

Inga lediga tider den närmaste månaden

Varmt välkommen till oss på Smile i Falköping!

Du hittar oss i Tandläkarhuset, på Högarensgatan 1 i Falköping. Vi på Smile Falköping är specialiserade inom:

• Akuttandvård
  • Allmäntandvård
  • Estetisk tandvård
  • Tandimplantat
  • Hygenistbehandling
  • Estetisk tandvård
  • Tandblekning

Du kan känna dig trygg hos Smile Falköping

Tandläkare Lisbeth Nyander med personal har många års erfarenhet av tandvård och hos oss kan du känna dig trygg. Vi värdesätter din tänder och de är viktig del av din friskvård och långsiktiga hälsa.

Vi är specialiserade inom akuttandvård

Vi ger dig en trygg och specialiserad tandvård efter dina behov.

Kontakta oss på Smile i Falköping för att boka tid redan idag!

Informationen uppdaterades 09:40 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter

4 av 5
4.75 av 5

Spontant omdöme
11 mar, 2024

De vet vad de gör och jag har känt mig väldigt trygg när jag fått tandvård hos dem. Likaså har jag fått bra information i allt som rört mitt ärende.

Spontant omdöme
24 mar, 2023

Mysigare miljö väntrum tidigare, saknade tidningar och reagerade på trasig flagga & tomma krukor utanför. Atmosfär påverkar.

Måndag:07:30 - 16:00
Tisdag:08:00 - 17:00