null
1/5

Ystad Hudläkarmottagning

Aulingatan 22B, Ystad

Ystad Hudläkarmottagning

Besväras du av eksem? Hos Ystad Hudläkarmottagning kan du få hjälp av vår kunniga läkare.

Vad är eksem?

Eksem är en inflammation i huden. Vid eksem blir huden ofta röd, irriterad och torr. Anledningarna till eksem kan variera. Till exempel kan det bero på torr hud eller en allergisk reaktion mot något. De flesta får eksem någon gång i livet, och det finns många olika typer.

Olika typer av eksem

De vanligaste typerna av eksem är:

• Mjälleksem eller seborroiskt eksem
  • Atopisk dermatit eller böjveckseksem
  • Kontakteksem (allerigskt eller icke-allergiskt)
  • Myntformat eksem eller nummulärt eksem
  • Underbenseksem

Välkommen till Ystad Hudläkarmottagning för behandling av eksem!

Välkommen till Ystad Hudläkarmottagning!

På Aulingatan 22B i Ystad hittar ni en alldeles nyöppnad hudmottagning. Här kommer du att få träffa vår kunniga hudläkare som kan hjälpa dig med allt från medicinska behandlingar till estetiska.

Det här kan du få hjälp med

Vår läkare är specialiserad inom hudsjukdomar och kan hjälpa dig med undersökning, diagnos och behandling. Vi kan till exempel hjälpa dig med:

• Eksem
  • Rosacea
  • Acne
  • Psoriasis
  • Malignt melanom
  • Födelsemärken
  • Hudcancer

Varmt välkommen att boka en tid hos Ystad Hudläkarmottagning!

Informationen uppdaterades 12:18 - 21 jan, 2024

14 jan, 2024

Upplever inte någon respons, känns väldigt dåligt, bara ett brev om att lentigo maligna som bör tas bort! Ni borde informera bättre!

8 jun, 2023

Fina lokaler , mycket empatiska personal.

18 maj, 2022

3 maj, 2022

Ett stort tack. Mår mycket bättre utan fläcken i ansiktet.

14 sep, 2021

Fick snabbt hjälp och bra tips. Fick även medicin och genomgång av hudvårdsprodukter som kan passa mig.

Fråga ställd 09:19 - 28 jan, 2020

Jag har en tid den 6/2 kl 13:40 pga en utväxt på örat. Jag åker sjukresa och undrar hur lång tid som är avsatt för mig så jag kan beställa hemresan.

Hej. Varje patient har 20 minuter inne hos Doktorn. MCH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 09:26 - 21 jan, 2020

Hej har ni RF behandlingar? Mvh

Hej Sofia. Nej det har vi inte. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 11:27 - 20 jan, 2020

Min tonårs tös har hudutslag efter varje dusch. Sitter fr.a mage och rygg. Klåda. Rödflammighet med upphöjning centralt i utslagen, ser nästan ut som bett. Sitter i ca 2timmar och klingar sedan av för att återkomma nästa dusch. Besvär väldigt mkt. Ingen effekt av antihistamin eller kortison salva. Är hon allergisk ? Kan ni hjälpa oss. Tacksam för tidsbokning eller rådgivning Med vänlig hälsning, Marina Lindberg

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej. Det kan vara så att hon reagerar på värmeskillnaden från kall hud till varm. Prova att ta antihistamin ca 60-90 min innan dusch istället för efter dusch. Korta ner tiden i duschen och värmen på vattnet som ej bör vara så varmt. Var alltid noga med att använda mjukgörande också efter ev kortisonkräm. Välkomna att höra av er igen. Hälsningar Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 22:37 - 17 jan, 2020

Jag tar en spruta metojectpen i veckan mot psisoriasis och har inga exem just nu,har blivit jättebra,undrar om jag kan göra Microneedling.

Hej. Ja du kan gör microneedling. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 13:47 - 17 jan, 2020

Hej! Kan man boka in en tid för att få en allmän kontroll av födelsemärken på hela kroppen även om man inte själv upptäckt något som verkar "misstänkt"? Skulle gärna vilja bli kollad av ett "proffs"?!

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Fia. Du är älkommen att ringa och boka en tid på vår telefontid. Mån-Fre 08.15- 09.15 0411-107 90

Fråga ställd 09:50 - 2 jan, 2020

Jag har kraftig rodnad och klåda i min hårbotten. Som en följd av detta får jag dessutom små öppna sår och sårskorpor. Tacksam för hjälp. Hälsar Bengt Olsson

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Ring oss gärna för bästa konsultation på vår telefontid helgfria vardagar mellan 0815-0915 på nummer 0411-10790. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 11:46 - 3 dec, 2019

Smittar bältros till barn som inte har haft vattenkoppor?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Bältros är inte särskilt smittsamt, men kan smitta via direktkontakt med sårvätska från blåsorna. Den som smittas kan då få vattkoppor om den ej haft det tidigare. En person som aldrig haft vattkoppor har inget vilande vattkoppsvirus i kroppen och kan därför inte få bältros. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 08:32 - 3 dec, 2019

Hej Jag har en 9 årig dotter med fötter som spricker och jag undrar om det är något ni kan titta på? Mvh Jenny

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej tack för ditt mail. Får be dig ringa oss på 0411-10790 för konsultation. Med vänlig hälsning Ytad hudläkarmottagning

Fråga ställd 15:53 - 25 nov, 2019

Hej. Jag var på besök hos er den 24 september angående min eksem på benen...då blev jag ordinerad att köpa långa stödstrumpor ....som ni tog mått och beställde... 2 par med rabatt 952 kronor nu undrar jag om det inte skall gå på högkostnadkortet när ni ordinerar dessa... fick faktura att betala...nu är det så att det står dom skall vara i ett halvt år...men har redan slitit hål under häl fast jag har godkända inneskor ( spenco) annars verkar det att fungera mitt eksem är betydligt mindre...har varierat varannan dag och tvättat efter beskrivning...det är en hög kostnad efter bara två månader...ni sade efter ett tag skulle jag ha ännu hårdare strumpor....och då undrar jag när det är behöver nog beställa nya eftersom då gör dom väl ingen nytta med hål???

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring oss på tel nr 0411-10790. Med vänlig hälsning ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 08:32 - 19 nov, 2019

Hej, Nova Capio har skickat remiss till er gällande leverfläckar som jag har behov av att ta bort. Vill bara säkerställa så att denna remissen har kommit till er, och undrar när jag kan förvänta mig att bli kallad? Med vänlig hälsning Lise-Lotte Hedberg (740314-3912)

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Lise-Lott. Kan inte hitta remissen här, och du har nog skrivit fel personnummer. Vi har inga tider förrän i mitten av januari, och då blir det först ett bedömningsbesök. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 14:17 - 16 nov, 2019

Hej jag har blivit opererad för hud tumörer i ansiktet på näsan alltså nu har jag sett ett sår på ryggen o det verkar som det inte vill läkas. Öra näsa hals vill inte titta på det för medan om halsen får dom inte kolla så nu kontaktar jag er för jag fick ett tips om ni kan kolla det på ryggen. Så jag får ringa er om det.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Sixten. Du är välkommen att ringa och boka en tid till oss, kan tillägga att vi har inga tider för än i mitten av januari -20. Vår telefon tid är mån- fre 08.15-----09.15 0411 107 90 Med vänlig hälsning Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 20:00 - 15 nov, 2019

Hej! Undrar om ni behandlar åderbråck också?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Nej åderbråck behandlar vi inte. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 08:48 - 14 nov, 2019

Vad kostar besöket hos er?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej. Ett besök kostar 300 kr, har du frikort så gäller det också här. Är du under 20 år kostar det inget. Med vänlig hälsning Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 13:06 - 5 nov, 2019

Hur bokar man en tid hos er? Har provat ringa när ni har telefontid men utan resultat

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Frida. Lämna ditt telefon nr så ringer vi upp dej. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 12:56 - 5 nov, 2019

Har klåda på ögonlocken och typ allergi! Besväras nästan en vecka blir bara värre

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej. ¨Jag ber dej ta kontakt med ögonmottagningen, vi har inga akut tider i heller att erbjuda dej.

Fråga ställd 08:30 - 4 nov, 2019

Hej, jag har sår på ögonlocken, kan ni hjälpa mej med det? Ca 3 veckor sedan började det på ena, nu är det även på andra. Mvh Birgitta

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Birgitta. Först och främst är det ögonmottagningen du ska kontakta, eller din vårdcentral. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 19:33 - 3 nov, 2019

Hej Jag har lite för många` födelsefläckar `. Undrar om ni kan ta bort dom o samtidigt kolla om dom är benigna?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej. Du är välkommen att ringa och boka en tid på vår telefontid mån-fre 08.15-08.45 samt eftermiddagen 13.00-13.30. Kan också berätta att vi har 6-7 veckors väntetid. Ett besök hos vår Dr Engman kostar 300kr för en bedömning. Vill du sen ta bort leverfläckar av estetiska själ kostar det 1000 kr för en , två märken 1500 kr 3-5 märken 3000kr.

Fråga ställd 11:35 - 28 okt, 2019

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med min akne. Har haft det länge och varit väldigt tålmodig men känner nu att jag är trött på det. Har provat receptbelagda epiduo och den funkar bara till viss del. Tacksam om jag skulle kunna boka tid hos er, tack på förhand!

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Emilly. Du är välkommen att ringa och boka en tid hos oss. Vår telefon tid är mån-fre kl 08.15-08.45 samt 13.00-13.30 0411-107 90

Fråga ställd 08:39 - 24 okt, 2019

Hej! Jag har tidigare (på annat ställe) fått fillers och behöver nu en ny behandling. Jag undrar vad det kostar hos er?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej 1 ml kostar 3600 kr. Vi kommer ha ett event den 20/11 gällande fillers och Botox. Under kvällen lämnar vi 20 % på alla våra produkter ( Neostrata) och behandlingar såsom peeling, microneedling, skinbooster samt fillers och botox. Om du är intresserad av att komma kan du anmäla dig via info@ystadhud.se Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 15:51 - 15 okt, 2019

Hej! Skall ni ha öpprt hus i oktober? Jag är intresrad.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vi har ett event i kväll men tyvärr är det fullsatt. Vi kommer ha ett nytt event med inrikting på Fillers och Botox den 20/11 om du är intresserad av detta. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 15:11 - 30 sep, 2019

Hur många dagar innan bokad tid måste den avbokas?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Ett besök ska avbokas senast 24 h innan avsatt tid. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 09:35 - 23 aug, 2019

Jag kommer på bokad tid måndag kl.12.00 Min make Kent Larsson vill själv boka en tid.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Det går alldeles utmärkt. Be honom ringa hit så bokar vi in en tid. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 08:03 - 23 aug, 2019

Hej! Jag har en tid hos er på måndag kl.12.00 och heter Ann-Christine Larsson fd 4504197841. Jag vill att min make Kent Larsson tar min tid i stället. Han har en stor mörk fläck på magen men även i ryggen. Jag vill att de kollas upp för jag tycker att de växer.Hoppas att det är ok. Jag kan få en annan tid i stället

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Det går bra, ni kan komma båda kl 12 och bli undersökta. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmott.

Fråga ställd 13:46 - 22 aug, 2019

Hej. Min man har massor med leverfläckar och vill gärna ta bort lite. Gör ni det? Går ni även igenom hela kroppen och kollar alla prickar? Mvh Pernilla

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Ring gärna oss för rådgivning. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 09:05 - 16 aug, 2019

Hej! Det är omöjligt att komma fram och få en tid. Har ringt flera gånger på telefontid och blivit placerad i kö. Efter en lång stund med:-Du är placerad i kö vi tar strax....., så upphör samtalet

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Tyvärr har vi haft mkt bekymmer med telefonsystemet under förra veckan men som nu ska vara avhjälpt. Du får gärna prova och ringa igen så vi kan hjälpa dig med en tid. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 17:50 - 14 aug, 2019

Måste man ha remiss till er ? Betalar man privat eller gäller vanlig sjukförsäkring ?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Du behöver inte ha remiss för att komma till oss. Har du frikort gäller det här. Annars kostar det 300 kr. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 22:58 - 11 aug, 2019

Jag har haft aktinisk keratos på bröstpartiet - den behandlades av hudläkare i Stockholm eftersom jag har bott där tidigare. Det var i höstas jag genomförde en behandling- dock gick ej allt bort och jag behöver konsultera läkare igen. Bor sedan hösten 2017 i Skillinge och skulle gärna vilja träffa Dr Christina Engman! Är det möjligt ? och kostar det som inom Landstinget ? Jag vill i så fall boka tid för konsultation - det står inget om remiss - så jag antar att jag ej behöver sådan !? / Tacksam för svar / mvh Gun Vidal

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Det går bra att boka tid. Vänligen ring 0411- 10790 för tidsbokning. Vi har telefontid mellan kl 0815-0845 samt 13-1330 alla vardagar. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 08:21 - 9 aug, 2019

Gäller högkostnadskort

Hej Ja det gör det. Med vänlig hälsning ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 09:38 - 1 aug, 2019

Får ungdomar kostnadsfri undersökning och kostnadsfria läkemedel även hos er?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej All vård är avgiftsfri för barn och ungdomar under 20 år. Receptförskrivna läkemedel inom läkemedelsförmånen är kostnadsfria för barn under 18 år. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 16:17 - 15 jul, 2019

Hej! Jag undrar när ni kommer börja utföra laserbehandlingar ? Mvh Sara

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Du får gärna återkomma under september månad för närmre besked. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 15:56 - 10 jul, 2019

Hej. Jag misstänker att jag har Nagelpsoriasis, är det något ni kan diagnostisera? Mvh Åse Öberg

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Du får gärna ringa och boka en tid hos vår hudläkare på tel nr 0411-10790. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 09:12 - 6 jul, 2019

Hej. Har utbuktande leverfläck (eller vad det är) som växer och är ojämn i kanterna. Den är ljus till färgen men kliar och känns obehaglig. Tar ni bort sånt?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring 0411-10790 för tidsbokning. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 13:34 - 5 jul, 2019

Hej, har en dotter som vill plocka bort ett födelsemärke på bröstet. Undrar om ni kan ta bort det? Mvh Eva Bengtsson ( mor) 0708721554

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Du får gärna ringa och boka en tid. Först inbokas en konsultationstid. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 21:00 - 3 jul, 2019

Jag var hos en hudkliniken i DSG som säger att de ej behandlar mons leverfläckar det behövs en hudläkare vill därför ha kontakt med er

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring oss på nummer 0411-10790. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 09:13 - 24 jun, 2019

Jag behöver en konsultation hos en hudläkare - gärna Dr Engman! Jag har lite såraktiga fläckar på framsidan av underbenet som ej tycks läka riktigt ! Bor i Skillinge sedan 1,5 år tillbaks och kan komma med kort varsel . Tacksam för snabbt svar / Vänligen Gun Vidal

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring 0411-17090 för tidsbokning. Hälsningar Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 13:12 - 15 jun, 2019

Hej. Jag har en leverfläck på min haka som jag tycker har vuxit lite. Kan man boka tid hos er att ta bort den eller måste man ha remiss? Mvh Jessica Hahn

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring oss då vi behöver mer information. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 09:49 - 15 jun, 2019

har fått solfläckar i ansiktet hur kan jag ta bort dem?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring oss gärna för tidsbokning 0411-17090 Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 13:24 - 11 jun, 2019

Jag har tyvärr tvingats göra en avbokning till Er telefonsvarare. Vänligen bekräfta att denna registrerats. (avs. 19/6 13:40). Mitt tfn.nr: 072 2448803. Jag återkommer med ny tidsbokning.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Din tid är avbokad. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 15:52 - 10 jun, 2019

Hej! Kan ni bränna bort en utstående leverfläck?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen ring och boka en tid för bedömning av märke/hudförändring. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 13:28 - 4 jun, 2019

Går ej att komma fram till er... har försökt ett otal ggr.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vi har telefontid helgfria vardagar 0815-0845 samt 1300-1330. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 10:12 - 29 maj, 2019

Hej! jag undrar om man måste besöka en läkare på vård centralen först för att få en tid hos Er?Jag har ringt Ert nummer flera gånger, men aldrig lyckats komma i kontakt med Er. Jag får väl göra ett besök hos Er oanmäld för att få en tid för undersökning. Mvh. Rose-Marie

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Ring oss gärna. Vi har telefontid helgfria vardagar mellan kl 0815-0845 samt 1300-1330. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 08:35 - 28 maj, 2019

Hej Jag tänkte boka tid hos er till min son för att han har acne.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Ni är välkomna att ringa och boka tid på telefonnummer 0411-10790. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 11:48 - 27 maj, 2019

Hej! Jag ska operera ett basalcellsmärke den 11 juni hos er. Jag använder blodförtunnande medel Eliqius. Dr ville att jag skulle fråga min dr. om jag skulle sluta ta tabl. innan op. Jag har ringt medicinavd. på sjukhuset och där sa dom att det är den opererande läkaren som avgör det. Hör gärna av er ang. detta. Tack på förhand ! Lena Jönsson. 420802-4507

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Tack vi hör av oss per telefon. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 13:24 - 22 maj, 2019

Hej! Jag har ringt men ingen ringer tillbaka

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Om du inte blivit uppringd vänligen tala in ett nytt meddelande om något blivit fel. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 13:42 - 14 maj, 2019

Hej Jag skulle gärna höra med er om man kan plocka bort har fått seborrhoisk keratos på två ställe i ansiktet och kan inte låta bli att riva på dessa därför undrar jag om man kan ta bort de och hur går det till.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Du får gärna ringa oss på 0411-10790. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning

Fråga ställd 13:32 - 13 maj, 2019

Jag har fått Tetralysal utskrivet (Doktor.se) för min Rosacea (papulopustulös) efter att ha provat Finacea. Borde jag inte även använda någon lokal behandling?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Du får gärna ringa hit så bokar vi en tid hos dr Engman för bedömning, 0411-17090 Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 11:08 - 20 apr, 2019

Hej! Jag har gått till dig tidigare i Simrishamn och fick hjälp av dig med acne i ansiktet. Nu har jag fått liknande problem sedan några år tillbaka på min rygg. Har prövat allt möjligt men det försvinner inte. Skulle jag kunna få hjälp hos er med den typen av problematik? Med vänlig hälsning Louise

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vänligen kontakta oss på telefon 0411-10790 för tidsbokning. Med vänlig hälsning Ystad hudläkarmottagning.

Fråga ställd 22:16 - 30 mar, 2019

Hej!Har många leverfläckar på hela kroppen så jag undrar om ni kan titta igenom så dom inte är farliga?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Mona Tack för din fråga. Vill be dig ringa oss på 0411 - 10 790 så vi kan diskutera ditt problem. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 07:52 - 26 mar, 2019

Hej! Jag har sedan ca en vecka förfärande klåda (brännande) på båda mina underben, värst på natten. Är det något du vill titta på?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Leif Slå oss gärna en signal på 0411 - 10 790 så får vi diskutera dina symptom. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 06:59 - 26 mar, 2019

Har stora hus problem ! Ska man vara listad där eller man kan komma ändå ? /

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Cecilia Man kan inte lista sig hos oss men kan komma utan remiss. Välkommen att kontakta oss på 0411 - 10 790 så kan vi diskutera ditt problem. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 07:27 - 22 mar, 2019

Har problem med ytliga varicer som lätt går sönder, då jag har mycket tunn hud. Kan ni hjälpa mig med dom genom att ex spruta dom?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Lottie och tack för din fråga. Vi brukar hjälpa patienter med denna typ av problematik men vill gärna komma i kontakt med dig för att kunna ställa några följdfrågor. Tacksam om du ringer oss på 0411-10 790. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 10:32 - 20 mar, 2019

Hej. Har ni avtal med landstinget

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Birgitta Ja vi har avtal med Region Skåne och verkar inom vårdval hud. Det innebär att du bara betalar patientavgift samt att frikort gäller. Välkommen Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 13:28 - 18 mar, 2019

Tar ni emot barn? Mitt barn går just nu på hudmottagingen Trelleborg men hade så klart varit bra med kontakt närmre hem då vi ej har bil. Behövs det remiss i så fall?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Pernilla Tack för din fråga. Vi tar gärna emot barn och du behöver ingen remiss. Ring oss på 0411 - 10 790 för att boka en tid. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 14:13 - 12 mar, 2019

Är mottagningen ansluten till sjukvårsförsäkringen ?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Lars Tack för visat intresse. Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne och därmed betalar du bara patientavgift alternativt gäller frikort. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 12:54 - 12 mar, 2019

Hej! Har ringt det angivna tel.nr men det är bara telefonsvarare. Det stod att den skulle öppna för bokning den 11:e. Vad har hänt?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Vi hade väldigt många som sökte oss igår. Prova gärna att ringa på 0736 - 36 99 90. Om vi inte svarar så lämna namn och nummer så ringer vi upp. Hälsningar Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 09:48 - 8 mar, 2019

Hej! Telenr ni har går ej att ringa för där är ingen abonnent ? Hur gör man?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Tack för visat intresse. Vi öppnar vår tidbokning på måndag (den 11 mars) och då svarar vi i telefon alt kan man lämna meddelande och bli uppringd. Numret är 0736 - 36 99 90. Mvh Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 08:11 - 7 mar, 2019

Hej! Har RA o tar en massa med o efter det har jag fått tillbaka mitt soleksem. Har gått o solat på medmott i simrishamn och behöver en remiss från en hudläkare så jag förbereder mig för solen kan du hjälpa mig?

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Tack för visat intresse. Vi kan säkert hjälpa dig och vi öppnar vår tidbokning på måndag (den 11 mars). Du når oss på telefon 0736 - 36 99 90. Mvh Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 19:16 - 6 mar, 2019

Hej! Jag har haft besvär med finnar/porrmaskar sen tidig tonår.. är idag 21 år och de vill inte ge med sig. Jag har i ansiktet, bröstet och på ryggen.. De lämnar även fula ärr.. kan ni hjälpa mig?

Fråga ställd 11:38 - 5 mar, 2019

Hej! Jag skulle vilja göra ett besök hos er nya klinik, om möjligt 20 eller 21/3. Jag har problem med seborroiskt eksem och eller aktinisk keratos i ansiktet och hårbotten vilket besvärar mig ganska mycket. har försökt använda solaraze men får bara sår som gör att behandlingen inte kan fortsätta.

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Tack för visat intresse. Vi öppnar vår tidbokning på måndag (den 11 mars) och du når oss på telefon 0736 - 36 99 90. Mvh Ystad Hudläkarmottagning

Fråga ställd 10:51 - 5 mar, 2019

Hej, När kan man börja boka tid?

Fråga ställd 08:58 - 2 mar, 2019

Hej, jag har alargier och även väldigt känslig hy. Får väldigt torra händer och även röda utslag vid för mycket värme eller stress. Min mamma hade någon form av hudsjukdom. Är detta något ni kan hjälpa mig med? mvh Evelina Henriksson

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Tack för visat intresse. Vi kan säkert hjälpa dig. Vi öppnar vår tidbokning på måndag (den 11 mars) och du når oss på telefon 0736 - 36 99 90. Mvh Ystad Hudläkarmottagning

0411 - 10 ### Visa nummer
Loading map