Helhetsbild av hälsotillståndet

Helhetsbild av hälsotillståndet

ANNONS. Innehåll från Werlabs

Linn hade under det senaste året valt att lägga om sina träningsrutiner och sitt kostschema och ville veta om hon var på rätt spår. Werlabs hälsoanalys XL gjorde att hon fick en helhetsbild av sitt hälsotillstånd via ett enkelt blodprov.

1 maj 2016 kl 22:07

För ungefär ett år sedan valde Linn att börja träna mer regelbundet och köpte gymkort för att både kunna styrketräna och gå på gruppass. Hon ville ändra på sin vardag och få till bra träningsrutiner.

– Jag hade tränat tidigare men var dålig på att ha ett regelbundet träningsschema, säger Linn. Därför bestämde jag mig för att ta tag i det och köpte ett gymkort som erbjöd både gruppträning och individuell träning.

Werlabs - Träna

Träningen gjorde att Linn också förändrade kosten

I samband med hennes ökade, regelbundna träningsrutin valde hon att se över sin kost. Linn valde att byta ut rött kött mot kyckling och fisk, och byta de stora mängderna kolhydrater till mindre portioner och öka upp grönsaksintaget. Hon valde också att fördela måltiderna jämnt under dagen och få in ett mellanmål på eftermiddagarna.

– Eftersom jag också la om min kost så förändrades min ämnesomsättning och egentligen hela mitt vardagliga liv. De levnadsmönster jag haft innan försvann och jag kände att jag ville se hur min livsstilsförändring påverkat min kropp.

Werlabs - Ämnesomsättning

Hälsoanalysen visade att allt var normalt

Sex månader efter Linns förändring valde hon därför att göra Werlabs hälsoanalys XL. Hälsoanalysen via blodprov visade att alla hennes analyserade värden var normala.

– Nu vet jag att jag inte har några allvarliga vitamin- eller mineralbrister och det känns jättebra, säger Linn. Den stora förändringen jag gjorde måste ha varit precis rätt för min hälsa eftersom mina värden är så bra idag. För att hålla koll på att min nya livsstil fortfarande passar min kropp kommer jag göra analysen varje år.

Linn heter egentligen något annat och hennes berättelse och åsikter är hennes egna.

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov. De har över 100 provtagningsställen i samarbete med aktörer inom den svenska sjuk- och hälsovården som Karolinska Universitetslaboratoriet, Unilabs och Aleris.

Genom Werlabs får du som användare tillgång till en privat onlinejournal där du kan följa dina blodvärden över tid genom regelbundna tester. Werlabs är idag ledande på den skandinaviska marknaden inom hälsoanalyser direkt till privatpersoner.