Vården.se i samarbete med Werlabs

Werlabs - Helhetsbild av hälsotillståndet

Linn hade under det senaste året valt att lägga om sina träningsrutiner och sitt kostschema och ville veta om hon var på rätt spår. Werlabs hälsoanalys XL gjorde att hon fick en helhetsbild av sitt hälsotillstånd via ett enkelt blodprov.

17 Maj 2016 kl 17:52

För ungefär ett år sedan valde Linn att börja träna mer regelbundet och köpte gymkort för att både kunna styrketräna och gå på gruppass. Hon ville ändra på sin vardag och få till bra träningsrutiner.

– Jag hade tränat tidigare men var dålig på att ha ett regelbundet träningsschema, säger Linn. Därför bestämde jag mig för att ta tag i det och köpte ett gymkort som erbjöd både gruppträning och individuell träning.

Werlabs - Träna

Träningen gjorde att Linn också förändrade kosten

I samband med hennes ökade, regelbundna träningsrutin valde hon att se över sin kost. Linn valde att byta ut rött kött mot kyckling och fisk, och byta de stora mängderna kolhydrater till mindre portioner och öka upp grönsaksintaget. Hon valde också att fördela måltiderna jämnt under dagen och få in ett mellanmål på eftermiddagarna.

– Eftersom jag också la om min kost så förändrades min ämnesomsättning och egentligen hela mitt vardagliga liv. De levnadsmönster jag haft innan försvann och jag kände att jag ville se hur min livsstilsförändring påverkat min kropp.

Werlabs - Ämnesomsättning

Hälsoanalysen visade att allt var normalt

Sex månader efter Linns förändring valde hon därför att göra Werlabs hälsoanalys XL. Hälsoanalysen via blodprov visade att alla hennes analyserade värden var normala.

– Nu vet jag att jag inte har några allvarliga vitamin- eller mineralbrister och det känns jättebra, säger Linn. Den stora förändringen jag gjorde måste ha varit precis rätt för min hälsa eftersom mina värden är så bra idag. För att hålla koll på att min nya livsstil fortfarande passar min kropp kommer jag göra analysen varje år.

Linn heter egentligen något annat och hennes berättelse och åsikter är hennes egna.

Logga - Werlabs

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov. De har över 100 provtagningsställen i samarbete med aktörer inom den svenska sjuk- och hälsovården som Karolinska Universitetslaboratoriet, Unilabs och Aleris.

Genom Werlabs får du som användare tillgång till en privat onlinejournal där du kan följa dina blodvärden över tid genom regelbundna tester. Werlabs är idag ledande på den skandinaviska marknaden inom hälsoanalyser direkt till privatpersoner.

• Nynäshamns VårdCentral Mycket trevliga och seriösa när man väl är hos läkare/innanför receptionen. Har dock haft mycket problem med kontakt både via telefon och i ... - Karl Gunnar Roos
    • Nikos Tsiaklides Läkarmottagning Trevligt bemötande och har tid vid mina besök. - Kim Tiilikainen
    • Åkermyntans Vårdcentral Jag rekommenderar Dr Apostolos Mintoglou, han är väldigt medicin competence, duktig att ge återkoppling samt följa upp patienten hela vårdpr... - Daniella Shafti
    • Hjärtintensivvårdsavdelning Gävle Tack avd 105 för en fantastisk vård av mig, allt från Läkare till städpersonal. Arne på 23.2. - Arne Berg
    • Specialistläkarna Sergel City Tack för ett proffsigt bemötande. Blev till stor hjälp hos Ulf Zetterström. Trevlig midsommar. - Christina Haaga