Kirurgavdelning 33

Centrallasarettet Växjö, Medicinhallen plan 6, Växjö

Kirurgavdelning 33

På avdelning 33 är vi specialiserade på kärl, urologi samt allmän kirurgi. Vi behandlar både akuta sjukdomsfall och ger vård efter planerade operationer. Till avdelningen finns också en inskrivningsmottagning och en sluss dit patienter med planerade operationer kommer på operationsdagens morgon. Vi har också dagkirurgiska vårdplatser för patienter som genomgår angiografier. Vårt arbete sker i team som består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sekreterare, sjukgymnaster samt arbetsterapeuter. Vi har även studenter i klinisk praktik. Avdelningschef: Anna Ninov Verksamhetschef: Johan Moberg Telefon 0470-58 58 00

Informationen uppdaterades 09:02 - 16 feb, 2021

Måndag - Söndag : 14:00 - 19:00