Öppet, idag till 16:00

AK-mottagningen Växjö

AK-mottagningen, hjärtmottagningen, Hall F, Plan 3, Centrallasarettet, Strandvägen 8, 351 85 Växjö

AK-mottagningen Växjö

Antikoagulantiabehandling syftar till förebyggande behandling samt behandling av blodproppar. Vi på AK-mottagningen ansvarar för registrering, dosjustering, uppföljning och undervisning av patienter som behandlas med Warfarin och NOAK. AK-mottagningen bemannas av sjuksköterskor på vardagar, dagtid. Vid mottagningen sker behandlingen enligt Södra sjukvårdsregionens vårdprogram. Avdelningschef: Helena Otteborn och Johan Dahl Verksamhetschef: Thomas Aronsson, 0470-58 80 00

Informationen uppdaterades 17:52 - 15 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00