Öppet i morgon från 08:00

Palliativa teamet Växjö

Centrallasarettet Strandvägen 8 351 85 Växjö

Palliativa teamet Växjö

Palliativa rådgivningsteamet består av sjuksköterskor, läkare, kuratorer och medicinsk sekreterare. Vi arbetar över hela Kronobergs län och utgår från både Växjö och Ljungby. Vår uppgift är att fungera som stöd till hemsjukvården. När svårt sjuka patienter väljer att vårdas i hemmet under kortare eller längre tid, krävs god kommunikation mellan vårdgivarna. Rådgivningsteamet arbetar för att stärka samarbetet mellan öppen och sluten vård. Vi fungerar som en länk, som knyter samman vårdkedjan.

Informationen uppdaterades 17:52 - 15 feb, 2021