Beroendecentrum Hudiksvall

Om Beroendecentrum Hudiksvall

Vid Beroendecentrum arbetar legitimerade sjuksköterskor och läkare gemensamt med utbildade psykosociala behandlare. Vi arbetar med direkta medicinska behandlingar vid abstinens av alkohol och andra droger och även psykosocial behandling, individuellt och i grupp. Vi utför också beroendediagnosutredningar. Vi har ett nära samarbete med Hudiksvall och Nordanstigs kommuner där vi inom primärvården står för det medicinska ansvaret och kommunerna står för råd och stöd och psykosociala behandlingsformer.$$ $$Hit kommer personer som har ett eget missbruk eller beroende men också anhöriga.$$Ingen remiss krävs.

0650 - 290 35 Växelnummer
Kungsgatan 44,824 30 Hudiksvall - visa på karta