3.84
Öppet, idag till 16:30

Ögonmottagning Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ing 31, plan 3, Västerås

Ögonmottagning Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Vi tillhör Ögonkliniken Västmanland, som svarar för den större delen av ögonsjukvården i Västmanland. Ögonkliniken har en varierad verksamhet och utför både medicinska och kirurgiska behandlingar. Den ögonkirurgiska verksamheten är centraliserad till Västerås. Sök gärna en optiker om synen långsamt försämrats. Om din optiker inte kan utesluta ögonsjukdom skickar optikern remiss till oss. Du kan ta kontakt med din familjeläkare om du tror att dina ögonproblem kan hänga ihop med eventuella andra sjukdomar. Din familjeläkare kan också behandla och handlägga många ögonåkommor, inte minst allergiska besvär. Nya e-tjänster! Nu kan du som går hos vår sjukhusoptiker, och fått brev om återbesök, själv boka din tid. Klicka på e-tjänsten Boka tid direkt, gäller tidbokning i Västerås och Köping. E-tjänsten Av/omboka tid direkt gäller bara optikerbesöken.

Informationen uppdaterades 17:32 - 12 feb, 2021

3.84 / 5

22 jan, 2021 Anna H. skrev:

Skrev en egenremiss och fick tid omgående. Noggrann undersökning utav ssk och läkare. Enda problemet jag hade var att förstå läkaren pga språk problem, men jag är jätte nöjd med han. Bästa vården.

4 jul, 2020 Birgitta J. skrev:

Ringde 1177 och fick genom dem kontakt med ögonmottagningen som gav mig en akuttid för undersökning samma dag. Fick ett väldigt bra bemötande av sköterska och läkare! Läkaren hade uppenbart mycket att göra men gav sig ändå tid att se mig som patient och noggrant undersöka ögat jag hade problem med. Känner mig tacksam över den sjukvård vi har!

4 jul, 2019 Anneli E. skrev:

Trevligt bemötande och väldigt kort väntetid

6 sep, 2016 Lena skrev:

Lång väntetid både på att få komma (4 månader) och att få besked på provsvar. De tester som gjordes visade sig inte tillräckliga för ett utlåtande, ögonläkaren begärde då ny remiss vilket i praktiken innebär ytterligare väntan innan jag som patient skulle få besked, förmodligen ungefär ett år efter första remissens utställande. Det tyder på bristande förståelse för vilka konsekvenser det medför för patienten. Otydlig journalanteckning innebar att remitterande läkare misstolkade svaret och gav mej som patient ett missvisande besked. Att jag inte har möjlighet att kommunicera med ögonläkaren upplever jag som ett problem. Som tur var ifrågasatte jag beskedet och lyckades hitta en sjuksköterska som hjälpte till att snabba upp processen. Vården borde inte vara baserad på tur och ifrågasättande.

22 sep, 2015 Moulouda skrev:

i början fick jag inte behandling i tid plus att läkaren har inte skickat receptet till apoteket, och det var helg så fick jag vänta så ögat blev värre. men när jag träffade den sista läkare som har opererat mitt öga så allt gick bra, och hon var bäst. så till slutet allt gick bra.

Måndag - Torsdag : 07:45 - 16:30
Fredag : 07:45 - 15:00