Ögonmottagning Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Vi tillhör Ögonkliniken Västmanland, som svarar för den större delen av ögonsjukvården i Västmanland. Ögonkliniken har en varierad verksamhet och utför både medicinska och kirurgiska behandlingar. Den ögonkirurgiska verksamheten är centraliserad till Västerås.

Sök gärna en optiker om synen långsamt försämrats. Om din optiker inte kan utesluta ögonsjukdom skickar optikern remiss till oss. Du kan ta kontakt med din familjeläkare om du tror att dina ögonproblem kan hänga ihop med eventuella andra sjukdomar. Din familjeläkare kan också behandla och handlägga många ögonåkommor, inte minst allergiska besvär.

Nya e-tjänster! Nu kan du som går hos vår sjukhusoptiker, och fått brev om återbesök, själv boka din tid. Klicka på e-tjänsten Boka tid direkt, gäller tidbokning i Västerås och Köping. E-tjänsten Av/omboka tid direkt gäller bara optikerbesöken.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
Optikerverksamhet, Ögonsjukvård

3,7

16:39 - 06 sep, 2016 skrev:

Lång väntetid både på att få komma (4 månader) och att få besked på provsvar. De tester som gjordes visade sig inte tillräckliga för ett utlåtande, ögonläkaren begärde då ny remiss vilket i praktiken innebär ytterligare väntan innan jag som patient skulle få besked, förmodligen ungefär ett år efter första remissens utställande. Det tyder på bristande förståelse för vilka konsekvenser det medför för patienten. Otydlig journalanteckning innebar att remitterande läkare misstolkade svaret och gav mej som patient ett missvisande besked. Att jag inte har möjlighet att kommunicera med ögonläkaren upplever jag som ett problem. Som tur var ifrågasatte jag beskedet och lyckades hitta en sjuksköterska som hjälpte till att snabba upp processen. Vården borde inte vara baserad på tur och ifrågasättande.

2,0

13:16 - 22 sep, 2015 skrev:

i början fick jag inte behandling i tid plus att läkaren har inte skickat receptet till apoteket, och det var helg så fick jag vänta så ögat blev värre. men när jag träffade den sista läkare som har opererat mitt öga så allt gick bra, och hon var bäst. så till slutet allt gick bra.

3,5

09:48 - 04 aug, 2015 skrev:

Suveränt!
Fick akuttid för ögonbesvär inom 3 timmar efter kontakt med ögonmottagningen!
Blev mottagen innan utsatt tid och ute igen inom 20 minuter med fungerande medicin.
Återbesök om 1 vecka.

17:02 - 15 nov, 2013 skrev:

Fick mycket bra mottagande idag som alltid. Tid samma dag man ringer. Engagerad o noggrann läkare som dubbelkollade med kollega (inget fel på ögat) gör att man kan gå hem utan ytterligare oro. Typexempel på hur bra svensk sjukvård är.

15:53 - 17 mar, 2013 skrev:

På kallelsen finns en massa information som lämpligen kan läggas på baksidan av kallelsen. Då frigörs en stor yta för information. Att till exempel köra bil borde likställas med "vårdslöshet"!
Kan man få ersättning för taxi hem bör det stå.

15:38 - 15 mar, 2013 skrev:

Skifta fokus från personal till patient! Ta till er att vi patienter har rätt att delta i vården. Vi vill veta vad vi skall göra och inte göra efteråt! Om det är någon skillnad på det tre injektionerna osv. OCH vi är inte intresserade av vad NI heter utan om ni vet vem jag är! Alltså Välkommen Marianne! Inte Jag heter xxxxx och är sjuksköterska här...

3,0