Öppet, idag till 16:00

Psykiatrisk mottagning 4 Värnamo sjukhus

Psykosmottagningen och vårdjouren Doktorsgatan, Värnamo Dagsjukvården Gränsgatan 63F, Värnamo

Psykiatrisk mottagning 4 Värnamo sjukhus

På mottagning 4 finns psykosmottagning, dagsjukvård och psykiatrisk vårdjour som är till för patienter över 18 år. Psykosmottagningen riktar sig till patienter med psykossjukdomar och deras närstående. Vi arbetar i team med utredning och behandlingsarbete. På mottagningen finns läkare, psykolog, sjuksköterskor och vårdadministratör. Vi samarbetar med fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och rehabkoordinator. Dagsjukvården riktar sig till patienter som har behov av kortare insatser i form av bland annat sömn- och ångestskola. Öronakupunktur (NADA) ges som ett komplement till övrig behandling. Finns behov av stöd i form av fast vårdkontakt kan den även finnas här. På dagsjukvården arbetar främst skötare. Psykiatrisk vårdjour riktar sig till patienter som har behov av akuta och tillfälliga psykiatriska insatser i form av stöd och ångesthantering. I den psykiatriska vårdjouren arbetar skötare, sjuksköterska och läkare.

Informationen uppdaterades 09:26 - 18 feb, 2021