Hjärt- kärlmottagning Umeå

Om Hjärt- kärlmottagning Umeå

Här tar vi emot patienter för remissbedömning samt återbesök till läkare och sjuksköterskor.

På hjärt-kärlmottagningen finns kontaktsköterskor för vissa grupper som till exempel kranskärls- och hjärtsviktspatienter. Hos oss finns också baksträngsmottagning, PAH-mottagning samt mottagning för hjärttransplanterade patienter.

För kontakt och mer information, se vårt utbud.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:00 Återuppringning
  • Fredag 08:00 - 14:00 Återuppringning