Röntgen Umeå

Om Röntgen Umeå

Bild- och Funktionsmedicin Västerbotten är det officiella samlingsnamnet för länskliniken bestående av röntgen-, mammografi- och nuklearverksamheterna i Lycksele, Skellefteå och Umeå samt vid ett antal hälsocentraler i länet i södra Lappland.

Vi arbetar nära de kliniska avdelningarna och erbjuder diagnostik och behandling med högkvalitativ modern teknologi. Vi deltar i utbildning av blivande läkare, röntgensjuksköterskor och medicinska administratörer. Kliniken har egen forskning och deltar även i andra klinikers forskning.

Förutom röntgenavdelningen finns även mammografienheten och nuklearmedicinska avdelningen på Norrlands universitetssjukhus.

Vanligtvis kallas patienter till närmaste röntgenmottagning, men för att korta väntetider kan undersökningen utföras på annan ort i Västerbotten.

E-post: diagnostisk.radiologi.us@regionvasterbotten.se

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Ja