Reumatologisk mottagning Umeå

Om Reumatologisk mottagning Umeå

Vi är en länsklinik, på mottagningen i Umeå behandlar vi dig som har en har en reumatisk sjukdom, ger råd på telefon, hanterar journaler, handlägger remisser och provsvar, hanterar laboratorieprover som exempelvis ledvätskeanalyser samt deltar i ortopedkonferenser.

För mer information, se Vårt utbud.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Du får gärna ta med dig en anhörig eller bekant. Undvik att använda parfymer eller andra starka dofter. Medtag recept eller aktuell medicinlista.
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Reumatologi