Hand- plastik- och ögonavdelning Västerbotten

Om Hand- plastik- och ögonavdelning Västerbotten

Hand- plastik- och ögonavdelningen ansvarar för vård av tre olika specialiteter, ögonkirurgi, hand- och plastikkirurgi.

Här skrivs patienter in för planerade operationer och utredningar, men även patienter med akuta skador och sjukdomar tas emot och vårdas på avdelningen. Vi behandlar patienter alltifrån två månaders ålder till vuxna.

På avdelningen finns bred yrkeskompetens. Här samarbetar sjuksköterskor, undersköterskor med läkare från de olika specialiteterna.

För mer information om de olika specialiteterna klicka på fliken Vårt utbud.

Ej angivet
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Avdelningen har fria besökstider, men vi försöker även se till patienternas behov och önskemål om avskildhet och lugn under vårdtiden. Tänk på att vid besök på avdelningen låta bli att använda parfym eller ta med levande blommor då allergier kan göra det besvärligt för inneliggande patienter och personal.
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Handkirurgi, Ögonsjukvård