Beroendepsykiatrisk mottagning Umeå
mental health

Beroendepsykiatrisk mottagning Umeå

, Umeå

Akutvägen 4C, Norrlands universitetssjukhus, 901 85 Umeå, 90185

Verksamheten vänder sig till patienter som har en psykiatrisk problematik och ett beroende av alkohol/droger, så kallad dubbeldiagnos. Behandling av dubbeldiagnoser kräver specialistkompetens inom både psykiatri och missbruksvård. Behandlingen sker både individuellt och i grupp och i nära samarbete med Socialtjänsten. Beroendepsykiatrisk mottagning har två profilmottagningar, Dubbeldiagnos mottagning och LARO-mottagning.

Informationen uppdaterades 08:00 - 1 mar, 2024

13 apr, 2021

Sjuksköterskorna som arbetar där har _uppenbarligen_ oss missbrukares och psykist sjukas bästa i åtanke. Dessvärre beror mycket av vården på vilken läkare som styr för stunden. Oftast går det bra men ibland kommer fel person på fel plats. Kanske denne läkare tror sig hjälpa oss med "hårda metoder" eller så finns där något hat -vet vem, huvudsaken är att det är vi dessa tillfällen som dessa fantastiska sjuksköterskors oerhörda välvilja syns som mest. Om jag vann pengar vet jag definitivt vilka som skulle få en välförtjänt gåva. Tyvärr är ju vi narkomaner nästan alltid urfattiga.

26 sep, 2020

Hittills super nöjd! Fantastiskt bemötande

2 okt, 2014

Det här är en fruktansvärt bra mottagning. Det dom vill är att vi med missbruks problem ska få hjälp på ett lättare sätt. Jag som fd brukare och patient på kliniken måste ge alla där en stor eloge. Men många av er SOM inte har något missbruk säger oftast " men lås in dom bara så dom får tända av", till er som tycker så kan jag säga att heroin ger en avtändning på ca 2 veckor. Det kanske inte låter så farligt för er. Men! ligg där i 2 veckor med en sådan smärta i kroppen så det känns som att en ångvält kört över en.jag gick gick på Subutex även på gatan och då tänker väldigt många när dom läser det att, ha fick ju bara drogen han ville ha! Subutex slutar ge rus efter ca 6 månader ibland mer. Till skillnad mot Heroin och Metadon så ger Subutex en lite mildare avtändning än dom övre medan avtändningen håller i sig mellan 4-8 "månader" mes självmordstankar och jag har provat det en gång att tända av och det var det värsta jag någonsin gjort. stort tack till alla er på alla Laro mottagningar runt om i Sverige som står ut med oss

Psykiatri, vuxna, Alkoholsjukvård