Öppet, idag till 15:30

Kuratorsmottagning Uddevalla sjukhus, Uddevalla

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla

Kuratorsmottagning Uddevalla sjukhus, Uddevalla

På kuratorsmottagningen utgår vi från ett psykosocialt synsätt och har som mål att bidra till att patienter och närstående får god vård och uppnår bästa möjliga livskvalitet. På kuratorsmottagningen erbjuder vi kontakt för att samtala, bearbeta och hitta sätt att hantera en ny livssituation. Vi har tystnadsplikt enligt sekretesslagen. Kuratorsmottagningen har ett sjukhusövergripande ansvar och verksamheten bedrivs på sjukhusets samtliga enheter, utom psykiatrin som har egna kuratorer. Vi bedriver också viss öppenvård Kuratorerna finns även till för dig som är anhörig. Det kan kännas bra att ha någon utomstående att tala med när någon i din närhet drabbats av en allvarlig sjukdom. Vi ger också information om möjligheter till hjälp från samhället och medverkar även vid samarbete med andra verksamheter, till exempel försäkringskassa och socialtjänst . Du kan själv ta kontakt med oss, remiss behövs inte, men du behöver ha en pågående läkarkontakt på sjukhuset.

Informationen uppdaterades 16:31 - 19 apr, 2021