Barnavårdscentralen Vårdcentralen Trosa, Trosa

Om Barnavårdscentralen Vårdcentralen Trosa, Trosa

Som nybliven förälder finns det många frågor och funderingar. På BVC får du hjälp och stöd från det att ni kommer hem från BB med det lilla nyfödda barnet. Vi erbjuder dig stöd och rådgivning om bl a amning, mat och sömn. $Vi arbetar också med hälsovård och livsstilsfrågor. Vid vissa nyckelåldrar följer vi barnets tillväxt och utveckling samt förebygger sjukdomar genom att ge vaccinationer. BVC ger en värdefull möjlighet till stöd för alla barn och föräldrar. På BVC får ni alltid en egen bokad tid.$Vi ordnar föräldragrupper för förstagångsföräldrar. $Vi träffar barnet och föräldrarna regelbundet tills dess barn blivit 6 år och ska börja i förskoleklass. $Barnvägning sker efter överenskommelse. $$Egen vägning alla dagar 08.00-16.00

Tomtaklintgatan 2 - visa på karta