Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Trosa, Trosa

Om Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Trosa, Trosa

Här träffar Du våra arbetsterapeuter. Att kunna vara aktiv och utföra sina vardagliga sysslor är viktigt för vår hälsa och livskvalitet. Om Du har svårigheter med detta är Du välkommen att kontakta oss. Målet är att varje person ska kunna klara sin personliga vård, vardagens aktiviteter och fritid så självständigt som möjligt. Åtgärder är inriktade på att träna förmåga, anpassa omgivningen eller lära in nya sätt att utföra dagliga aktiviteter. Vi har ingen telefontid men det går bra att lämna ett meddelande på telefonsvararen, så ringer vi upp dig. Du behöver ingen remiss.$ Vi arbetar med: $- Utredning och behandling av olika handproblem, inklusive utprovning och tillverkning av ortoser och stödbandage för hand och arm. $- Utprovning av hjälpmedel. $- Vi ingår i teamarbetet kring patienter som riskerar långtidssjukskrivning, KOL patienter, personer med smärtproblematik samt i utredningsfas

Tomtaklintgatan 2, Trosa - visa på karta