Närhälsan Torslanda barnavårdscentral, Torslanda

Om Närhälsan Torslanda barnavårdscentral, Torslanda

Våra barnsjuksköterskor och barnläkare ansvarar för hälsokontroller med uppföljning av tillväxt, utveckling samt vaccinationer för alla barn upp till 6 års ålder. För våra nyfödda erbjuder vi hembesök och deltagande i föräldragrupp, där får du tillfälle att utbyta erfarenheter och lära känna andra nyblivna föräldrar. Vi ger råd och stöd om allt som rör ditt barns utveckling och hälsa. Vi har ett brett kontaktnät till olika funktioner som finns som stöd till barn och familjer. Vi samverkar med mödra- och barnhälsovårds psykolog som finns på vår enhet. När ditt barn är i behov av sjukvård är du välkommen till Vårdcentralen.
Marie Berg, verksamhetschef, tel 747 86 47, Marie.I.berg@vgregion.se

Nordhagsvägen 2 A, 423 34, Torslanda - visa på karta