Barn- och ungdomsavdelning 25 Kalmar

Om Barn- och ungdomsavdelning 25 Kalmar

På barn- och ungdomsavdelningen 25 vårdas barn och ungdomar som sökt vård på grund av skada eller sjukdom. Till oss kommer barn som först har sökt vård på barnakutmottagningen eller akutmottagningen.

Vi arbetar i team vilket gör det möjligt för oss att ge barnet individuell vård utifrån dennes speciella behov. För oss är det sjuka barnets familj en självklar del i vårdarbetet, vilket gör att du som vårdnadshavare får och bör vara med under hela den tid som barnet vårdas hos oss.

0480 - 815 86 Växelnummer
Texttelefon 0480 - 812 42
Lasarettsvägen 1, 392 44 Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Kirurgi, barn och ungdom, Medicin, barn och ungdom