Dagsjukvård barn och ungdom Kalmar

Om Dagsjukvård barn och ungdom Kalmar

Vi tar emot barn och ungdomar som ska på flera undersökningar och/eller behandlingar under en dag på Länssjukhuset i Kalmar. Du som kommer till oss kan exempelvis ha besvär från urinvägarna, en mag-tarmsjukdom, tumörsjukdom eller vara i behov av habilitering. För att du ska hinna och kunna göra de undersökningar och behandlingar du behöver göra den dag du besöker oss, så hjälper vi till att samordna dessa. Vid smärtsamma undersökningar/behandlingar erbjuds lustgas.

Som vårdnadshavare får du och ditt barn/din ungdom information om vad som kommer att hända på sjukhuset, vilket vi hoppas ska minska er oro inför undersökningarna och/eller behandlingarna.

Texttelefon:
Patientvägen 5, Kalmar - visa på karta
Medicin, barn och ungdom, Onkologi, barn och ungdom