Geriatriska kliniken avdelning 30 Kalmar

Om Geriatriska kliniken avdelning 30 Kalmar

Avdelning 30 är en avdelning för specialiserad palliativ vård. Vi tar emot dig som har symtom av obotlig cancersjukdom eller annan obotlig sjukdom.

Under vårdtiden erbjuds du minst ett bokat informations- och planeringssamtal med läkare och sjuksköterska. Under detta formuleras mål som ska uppnås under vårdtiden och vad som behöver följas upp när du blivit utskriven. Under detta samtal är förstås dina närstående välkomna att delta, om du vill. Innan du skrivs ut genomförs vårdplanering även med kommunen och primärvården.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
Specialiserad palliativ vård

Geriatriska kliniken avdelning 30 Kalmar

19:43 - 22 jan, 2013 skrev:

Omtänksamma, hjälpsamma, bryr sig! resten av kalmar sjukhus skulle lära sig av denna avd!