Öppet, idag till 16:00

Habiliteringen Kalmar

Hälsogränd 2, Kalmar

Habiliteringen Kalmar

På habiliteringen ger vi råd, stöd, utbildning och behandling till barn, ungdomar och vuxna samt deras anhöriga. Du som kommer till oss kan exempelvis ha en medfödd eller tidigt förvärvad funktionsnedsättning. Det kan handla om intellektuell funktionsnedsättning, rörelsehinder eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Vi arbetar också med barn med förvärvade hjärnskador, det vill säga hjärnskador som drabbar en person som tidigare varit frisk och som har uppkommit genom olycka eller sjukdom. Du som kommer till oss får möjlighet att träffa andra i samma situation, ni kan träna tillsammans och utbyta erfarenheter. Det finns också olika gruppaktiviteter och kurser att vara med i. Vi kan också hjälpa dig och dina närstående med en individuell planering som utgår från dina behov, mål och förutsättningar.

Informationen uppdaterades 08:07 - 15 sep, 2020

Logga - Kry