STI-mottagningen Kalmar

Patientvägen 6, Kalmar

STI-mottagningen Kalmar

Sexuellt överförbara infektioner (STI) är infektioner som kan smitta vid sexuell kontakt. Till oss kommer du som misstänks ha eller har en konstaterad sexuellt överförbar infektion, har fått partnerbrev eller blivit uppmanad av en tidigare partner att undersöka dig. Vi tar också emot dig som vill testa dig, men inte har några besvär. Besöket är kostnadsfritt för dig som har en infektion som går under smittskyddslagen, till exempel klamydia eller gonorré. Vid uteblivet besök eller avbokning senare än ett dygn innan tar regionen ut en avgift på 200 kr. För dig utan symtom, boka tid online för provtagning. För undersökning av könsorgan ring för rådgivning/tidbokning. För dig som har symtom, ring oss måndag till fredag 7:45-11:45 för tidsbokning och rådgivning.

Informationen uppdaterades 08:07 - 15 sep, 2020

Logga - Kry