Reumatologimottagningen Kalmar

Om Reumatologimottagningen Kalmar

Till oss kommer du för utredning och behandling om du har eller misstänks ha en inflammatorisk reumatisk sjukdom. Din sjukdom kan vara akut eller kronisk, men ha en sådan karaktär att den kan leda till alvarliga konsekvenser akut eller på längre sikt.

Vi arbetar i team tillsammans med dig som patient, för att du ska vara delaktig i din vård och känna dig trygg genom hela behandlingen.

Till dig som nyligen blivit sjuk erbjuder vi en informationsdag, där dina anhöriga dessutom är välkomna. Mer information om informationsdagen får du genom att kontakta mottagningen. Du kan också komma till oss för dagrehabilitering som sker i grupp och pågår under tre veckor.

Hälsogränd 2, Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 09:00 akuta ärenden
  • Måndag - Fredag 09:00 - 12:00 övrigt
Drop-in
  • Måndag - Fredag 09:00 - 11:30 för provtagning
Egenremiss eller remiss från annan läkare krävs.
Reumatologi

Reumatologimottagningen Kalmar

12:30 - 24 feb, 2019 skrev:

Bra läkare och pers.
Lite besvärligt med tiden när jag vill få tag i en sjuksköterska. Nu har det blivit fler tider!