BVC Kvartetskliniken Tanum, Tanumshede

Om BVC Kvartetskliniken Tanum, Tanumshede

Mitt i Tanumshede ligger Kvarterskliniken i nyrenoverade lokaler.
Vi har flera erfarna läkare inom allmänmedicin, specialist i kirurgi samt psykolog. Här finns distriktssköterska med möjlighet till hembesök och specialistsköterskor inom Astma/KOL, diabetes och hjärta/kärl.
BVC-verksamheten äger rum på Familjecentralen i Tanumshede och bedrivs av klinikens läkare och sköterska som båda är specialutbildade inom barnhälsovård. På Familjecentralen finns även Mödravårdscentral och Ungdomsmottagning. Vi samarbetar med fotvårdsspecialist, arbetsterapeut och sjukgymnast.
Vi utför alla slags vaccinationer och utfärdar intyg för adoption, dykcertifikat, studier utomlands, sjöfolk och körkort mm. All provtagning sker på vårt eget laboratorium.
Kvartersklinikens ledord är tillgänglighet, bemötande och kontinuitet.
Kvällar och helger hänvisas till Jourcentralen, Strömstad. Bokas via 1177.

Björnbärsvägen 2, 457 30, Tanumshede - visa på karta