Byle Gård vårdavdelning

Jarlabankes Väg 46,TÄBY

Byle Gård vårdavdelning

ASiH Byle Gård bedriver vård för patienter med behov av avancerad och palliativ (lindrande) vård. Enheten består av en vårdavdelning med specialiserad palliativ vård och 16 rum (18 sängplatser) samt ASiH (Avancerad Sjukvård i Hemmet) med c a 110 vårdplatser i hemmet. ASiH kan väljas av patienter boende i Danderyd, Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm, Lidingö, Solna och Stockholms innerstad. För vårdavdelningen gäller vårdval för hela Stockholms län. För att bli ansluten till enheten ska remiss skickas från vårdtagarens läkare till oss. Vården utförs på uppdrag av Stockholms läns landsting och bygger på en helhetssyn där hänsyn tas till patienters och närståendes olika behov.

Informationen uppdaterades 17:04 - 5 mar, 2021