Hornsgatan 62, Stockholm

Synsam Stockholm Mariatorget

Varmt välkommen till Synsam Stockholm Mariatorget!

På Hornsgatan 62 vid Mariatorget hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Få din syn undersökt av våra optiker

Hos oss på Synsam Stockholm Mariatorget finns erfarna, legitimerade optiker som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du upplever återkommande huvudvärk
  • Du har problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Alla är välkomna hos oss - både unga och gamla. Vi hjälper dig utifrån just dina förutsättningar och behov.

Upptäck tecken på sjukdomar med ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Stockholm Mariatorget rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet komma på ögonhälsoundersökning. Vid undersökningen går vi igenom hela ögat noggrant och tittar särskilt efter tecken på våra vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Om vi hittar något som tyder på sjukdom skickar vi naturligtvis en remiss till ögonläkare.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Stockholm Mariatorget

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Mariatorget på Hornsgatan 62 redan idag!

Informationen uppdaterades 10:38 - 29 sep, 2022

Måndag - Tisdag:09:30 - 18:30