Kirurgavdelning 6 Ljungby

Om Kirurgavdelning 6 Ljungby

På avdelning 6 är vi specialiserade på mag-tarmkirurgi, allmän kirurgi, urologi samt gynekologi. Vi behandlar både akuta sjukdomsfall och ger vård efter planerade operationer. Vi bedriver även palliativ vård. Till avdelningen finns också en inskrivningsmottagning och en sluss dit patienter med planerade operationer kommer på operationsdagens morgon. Vårt arbete sker i team som består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sekreterare, sjukgymnaster samt arbetsterapeuter. Vi har även studenter i klinisk praktik.

Avdelningschef: Maria Grans
Verksamhetschefer: Johan Moberg och Ulla Wigberth Tholén 0470-58 80 00

Verksamhetschef: Ulla-Wigberth-Tholén och Johan Moberg. Telefon 0470-58 80 00.

Avdelning 6, Ljungby lasarett, Kyrkogatan 2, huvudentrén, Ljungbergshallen plan 6. - visa på karta
Tänk på att inte ta med blommor p.g.a. allergier.
Kirurgi

Kirurgavdelning 6 Ljungby