Vuxenpsykiatrisk mottagning Alingsås, Alingsås

Om Vuxenpsykiatrisk mottagning Alingsås, Alingsås

Öppenvårdsmottagningen i Alingsås är en av flera psykiatriska öppenvårdsmottagningar inom organisationen Södra Älvsborgs Sjukhus. Vi har ett nära samarbete med psykiatrisk akut- och slutenvård på Borås lasarett och vårt upptagningsområde är i första hand Alingsås, Herrljunga och Vårgårda kommuner.
Här på mottagningen samarbetar vi i team bestående av flera olika yrkeskategorier där vi, med våra olika kunskaper, tillsammans strävar efter en helhetssyn på människan. Syftet med vårt arbete är att starta förändringsarbete för att öka människans förmåga att förstå och påverka sitt eget liv.

Charlottenbergsvägen 6, 441 45, ALINGSÅS - visa på karta
  • Måndag 14:00 - 15:00 Sjuksköterska