Avdelning 236, Mölndal

Om Avdelning 236, Mölndal

Vi arbetar utifrån modellen ”patientnärmre vård”. Patientnärmre vård bygger på en vårdfilosofi där kärnan är mötet mellan patient och vårdpersonal. Patienten är i centrum, men även personalens arbetsmiljö är central i modellen. Patientnärmre vård vilar på en värdegrund där vården ska skapa goda förutsättningar för den vård som bedrivs genom helhetssyn och hög kompetens. Det innebär att vårt arbetssätt är teaminriktat och patienterna vårdas och behandlas utifrån en hög professionell medicinsk kompetens. Vi som arbetar på avdelning 236 har intentionen att utveckla avdelningen till en lärorik arbetsplats både för oss personal och för alla våra studenter, vi kommer att arbeta medvetet med utveckling och kvalitet av vårdens alla områden.

Göteborgsvägen 31, 431 30, Möndal, Hus T, plan 7, Mölndals sjukhus - visa på karta
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:00
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:00
Medtag ej blommor som doftar.