Arbetsterapi NÄL, Trollhättan

Om Arbetsterapi NÄL, Trollhättan

Arbetsterapi omfattar bedömning och träning för patienter med nedsatt aktivitetsförmåga eller funktionsnedsättning till följd av sjukdom, svåra olycksfall eller operativt ingrepp.

På NU-sjukvårdens arbetsterapi på NÄL arbetar vi med patienter som ligger inne för vård på samtliga kliniker, förutom den vuxenpsykiatriska kliniken. Vi har även viss öppenvårdsmottagning.

Arbetsterapeuten utreder individens aktivitetsförmåga, för att kartlägga resurser och begränsningar. I vårt arbete ingår även att bedöma hjälpmedelsbehov och att skriva ut hjälpmedel som kan underlätta i patienternas vardag eller anpassa miljön .

Målet med våra åtgärder är att patienten ska vara delaktig i eller kunna klara sin personliga vård och vardagens aktiviteter.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt F, Plan 3 - visa på karta