AK-mottagning NÄL, Trollhättan

Om AK-mottagning NÄL, Trollhättan

AK-mottagning NÄL. NU-sjukvårdens antikoagulationsmottagning (AK-mottagningen) har hand om dosering av blodförtunnande läkemedel (antikoagulantia) till patienter som är ordinerade dessa.

På grund av stor individuell variation måste dosen provas ut för varje patient och under hela behandlingstiden måste regelbundna kontroller ske. Faktorer som kan påverka doseringen är till exempel mat, dryck, övriga mediciner, fysisk aktivitet och allmäntillståndet.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt D, Plan 3 - visa på karta