Öppet idag från 12:45

Habiliteringsmottagningen Katrineholm, Katrineholm

Kullbergska sjukhuset, Entré 3, plan 3.

Habiliteringsmottagningen Katrineholm, Katrineholm

Verksamheten vänder sig till barn, unga och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar, såsom autismspektrumtillstånd, hjärnskada, rörelsehinder och utvecklingsstörning.

På habiliteringsmottagningen arbetar vi med att öka dina förutsättningar för delaktighet, självständighet och ett aktivt liv. Vi gör det genom utvecklande, stödjande och kompenserande insatser. Vi har kunskap om hur varaktiga funktionsnedsättningar kan påverka vardagen. Här får du möjlighet att träffa andra i samma situation, träna tillsammans, utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter.

Det är viktigt att du som har en funktionsnedsättning är delaktig i utformningen av din habilitering och att du får stöd från personer i din närhet. Vi stöttar familjen och andra i din närhet och samarbetar med personal inom exempelvis förskola, skola och gruppbostäder. Vi samverkar och samordnar insatser med andra när det finns behov.

Informationen uppdaterades 11:30 - 10 aug, 2020

Logga - Kry