Öppet, idag till 17:00

Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Linden Katrineholm, Katrineholm

Kullbergska sjukhuset

Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Linden Katrineholm, Katrineholm

Till mig som är legitimerad arbetsterapeut kan du vända dig om du har problem med dina händer. Jag erbjuder rehabilitering enskilt och i grupp. Ger tips och information om ledskydd, ergonomi och rörelseträning samt utprovar/gör ortoser. Jag arbetar med rehabilitering i team tillsammans med läkare, sjukgymnaster och beteendevetare.
Jag medverkar också i ett minnesteam här på vårdcentralen. I teamet ingår distriktssköterska och läkare. Till oss kommer du på remiss från läkare. En del av minnesutredningen utförs på hembesök.
Hos mig kan du erhålla hjälpmedel inför höft och knäoperationer och jag ordinerar även andra hjälpmedel efter bedömning.

Informationen uppdaterades 01:02 - 17 okt, 2019

Logga - Kry