Öron- näsa- halsmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Öron- näsa- halsmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Öron- näsa- hals kliniken Sörmland (ÖNH) är en länsklinik med verksamhet i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm. $Hos oss undersöks, utreds och behandlas patienter med sjukdomar i övre luftvägarna, öronsjukdomar, yrsel, hörselnedsättning, tumörsjukdomar, röst- och sväljningsproblem samt sömnapné. $På vår mottagning genomförs planerade läkarbesök. $Om du ska opereras, bli sövd och gå hem samma dag, sker operationen på Mälarsjukhuset eller Nyköpings lasarett. $Är du i behov av vård på sjukhus (slutenvård) har ÖNH vårdplatser på Mälarsjukhuset. $Hudförändringar i huvud-hals området opereras bort i lokalbedövning hos oss. $Vi har även sköterskemottagningar för patienter som har sömnapné och behöver CPAP samt genomför mätning av luftflödet i näsan.

Kullbergska sjukhuset, ingång via entré 1 eller 5, Djulövägen 75, gå till Öron-näsa-halskliniken enligt skyltning - visa på karta