Ögonmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Ögonmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Ögonkliniken i Sörmland är en länsklinik med placering på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm under en gemensam ledning. Ögonkliniken har idag 90 anställda som utför cirka 60 000 besök/år och cirka 3000 operationer/år. Vanliga patientgrupper är de med grå starr (katarakt), glaukom (grön starr), diabetesförändringar i ögat, åldersförändringar på gula fläcken (macula), skelning hos barn och vuxna. Vi har även neurooftalmologisk verksamhet på kliniken och en omfattande verksamhet kring AMD/svullnad av gula fläcken. Vi opererar idag på alla tre sjukhus: Kataraktkirurgi (grå starr), Glaukomkirurgi (grön starr), Skelningskirurgi, Poliklinisk kirurgi och Injektionsbehandling av gula fläcken. Ibland behöver vi remittera patienter för utomlänsvård/högspecialiserad vård vilket innebär att du får vård vid något av våra närliggande universitetssjukhus.

0150 - 563 00 Växelnummer
Kullbergska sjukhuset, hiss H, plan 4 - visa på karta