Dietistmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Dietistmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Dietister i Region Sörmland arbetar både på sjukhus och på vårdcentraler i hela länet.På dietistenheten Sörmland får du individuell kostrådgivning med hänsyn tagen till din livssituation. Du får en personligt anpassad behandling av legitimerade dietister som ger dig praktiskt användbara kunskaper. Dietisten arbetar med att bedöma och behandla problem som hör ihop med matintag, medicinsk diagnos och behov av energi och näring. Remiss behövs för att träffa dietist och det får du av din läkare eller annan legitimerad personal in Hälso- och sjukvården. Du kan även fylla i en egenremiss och skicka in enligt anvisningarna på blanketten. Vanligen tar ett nybesök cirka 45 minuter och ett återbesök cirka 20 minuter. Hur många återbesök som är aktuellt beror på diagnos, ditt behov och din motivation.

0150 - 564 95 Växelnummer
Kullbergska sjukhuset, Gå in via entré 3, entréplan. - visa på karta