Hjärtintensivvårdsavdelning, Skövde

Om Hjärtintensivvårdsavdelning, Skövde

På Hjärtintensivvårdsavdelning 32 vårdas patienter som genomgått en hjärtinfarkt, patienter som har kärlkramp, hjärtsvikt och/eller rytmrubbningar samt en del patienter med sjukdomar i stora kroppspulsådern. De flesta patienter som genomgått en hjärtoperation (kranskärls- och/eller klaffoperation) kommer till oss för en kortare rehabilitering före hemgång. Avdelningen har 26 vårdplatser. Kontakta oss: Tfn-nr 0500-431532 (korridor I, rum 1-8). Tfn-nr 0500-431534 (korridor III, rum 16-21)

Lövängsvägen 1, 541 85, Skövde, Via entrén röda gatan plan 3 följ skyltning - visa på karta