• 010 - 888 54 07

Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje - Visa på karta

4,2

Logo Audika Storgatan

Om Audika Storgatan

Välkommen till Audika i Södertälje!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika finns på plan 4 i Telgehuset i Södertälje. Adressen är Storgatan 3-5.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Södertälje erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Aktuellt just nu

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 08 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Storgatan

Hörseltest hos Audika Storgatan i Södertälje

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Storgatan i Södertälje

Audika i Södertälje erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Storgatan i Södertälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södertälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Hörseltest online hos Audika Storgatan i Södertälje

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje

3,8

10:50 - 27 mar, 2019

10:50 - 27 mar, 2019

12:18 - 10 apr, 2017 skrev:

Mycket trevligt bemötande Kunnig personal och trevlig mottagning

• Fråga ställd 21:30 18 aug 2019

var finns närmaste audika när man bor i Gislaved i småland

Audika Storgatan svarar:

Hej Siv, tyvärr har vi inga hörselkliniker i Småland. Vi jobbar på uppdrag av regionerna i Stockholm, Skåne, Uppsala, Östergötland. Vi driver helt privata hörselkliniker i Kalmar, Karlskrona och Västerås. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik.

• Fråga ställd 09:59 20 aug 2018

Hej skulle vilja göra hörselkontroll vart vänder jag mig då? Jag bor i Södertälje. Och vad kostar det?

Audika Storgatan svarar:

Hej Christina, du är varmt välkommen till Audikas hörselklinik i Södertälje. Hörseltestet är kostnadsfritt och du kan ringa och boka en tid, du behöver ingen remiss. Välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

• Fråga ställd 08:49 27 jan 2018

Hej
    Jag fick ett erbjudande om service hos svenska! Jag sände in detta för 2 veckor sedan. Nu visar det sig att Ni har bytt namn. (Södertälje). Har tidigare ett service kort från Avsaknad gäller det hos Er?
    Mvh Kurt Tyrsén.

Audika Storgatan svarar:

Hej Kurt, jag är osäker på vad du har fått för erbjudande, vad var det du skickade in?

2016 bytte vi namn till Audika, har du ett tidigare servicekort på Avesina, Audionomerna eller Hörsam så gäller dessa fortsatt på Audika under hela din avtalsperiod, dvs. 4 år från hörapparatsutprovningen. Du är alltid välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50 så hjälper vi dig med alla dina frågor. Vänliga hälsningar, Audika

• Fråga ställd 18:19 20 nov 2017

Telefon nummer ???? Man kunde ringa till Avesina tidigare, å Ni ringde upp en viss tid...funkar det så även NU...har ej tel.nr.

Audika Storgatan svarar:

Hej! Telefonnumret till Audikas kundservice är 0200 - 11 14 50. Du kan välja om du vill bli uppringd eller om du vill vänta kvar tills det är din tur. Med vänlig hälsning, Audika.