Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje

Hörseltest

Från 0 kr

Välkommen till Audikas hörselklinik på Storgatan i Södertälje!

För Audika är alla detaljer i livet värda att höra

Med över 30 hörselkliniker i södra och mellersta Sverige är Audika Sveriges ledande privata aktör inom hörselvård. Audikas mål är att alla ska nå sin fulla hörselpotential och arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Audikas legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Få hjälp med din hörsel av en audionom hos Audika Storgatan, Södertälje

Hos Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Audika säljer också hörselprodukter som passar olika behov, samt hörapparatsbatterier till alla möjliga modeller. Du kan handla på någon av Audikas 30 kliniker eller online på hörselbutik.se

Upplever du nedsatt hörsel?

Har du problem eller känner igen något av följande?

• Du har svårt att följa med i konversationer när fler pratar samtidigt.

• Du har svårt att lokalisera var ljud kommer ifrån.

• Din familj och vänner säger att du har börjat höja volymen när du ser på TV eller lyssnar på musik.

• Du tycker andra mumlar och pratar otydligt.

Ju tidigare du söker hjälp, desto bättre! Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Storgatan, Södertälje kostar 275 kr och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid.

Audika erbjuder hörapparater med modern och smart teknik

Hos Audika i Södertälje kan du prova hörapparater med den allra senaste och smartaste tekniken. Audika erbjuder internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala och diskreta. De allra senaste modellerna gör det inte bara möjligt att förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår.

Audika Storgatan, Södertälje är auktoriserad av Region Stockholm

Audikas hörselklinik på Storgatan i Södertälje är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att mottagningen följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du är välkommen till Audika om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning. En audionom på Audika Storgatan, Södertälje hjälper dig med hela din hörselrehabilitering!

Ta steget mot bättre hörsel redan idag - välkommen till Audika Storgatan, Södertälje!

Informationen uppdaterades 15:39 - 9 jan, 2024

19 maj, 2022

Jag blev bemött på ett pedagogiskt och professionellt sätt av den legitimerade audionomen Amir, mycket kunnig. Mina förväntningar infriades till 100 %. I samband med att jag skulle vaccineras mot covid-19 krävdes munskydd och min ena lilla oansenliga gamla hörapparat försvann. Jag köpte nya betydligt större hörapparater med flera funktioner, som jag är mycket nöjd med mina More 2

28 mar, 2022

jag blev bemött på ett pedagogiskt och professionellt sätt av den legitimerade audionomen Amir i Södertälje Amir, audionom, har "haft hand om mig" vid hörselkontroll, utväljande av hörapparat, installation av denna etc. Han har visat mycket god kompetens på alla sätt, lämnat omsorgsfull och god information, hållit tider perfekt, varit angenäm att ha att göra med. Resultatet av behandlingen - installation av hjälpmedlet - känns mycket bra, såvitt jag kan bedöma nu efter några veckor. Jag har redan rekommenderat honom till flera av vänner och bekanta. va rädda om honom.

9 feb, 2022

Jag jobbar själv inom vården som läkare i många år och måste därför hylla er unga Audionom vid namn Amir. Toppen besök och fick den hjälpen jag behöver är väldigt nöjd, han var otrolig proffionell och kunnig med kunskap. Noggrann var han också med inspektion av örats hörselgångar. Jag rekommenderar andra att besöka Audika och Amir i Södertälje.

1 dec, 2021

Detta företag inom vården Audika kan jag med varm hand rekommendera. Ärliga,noggranna och mycket skickliga. Som före detta egenföretagare kan jag bedöma hur ett företag skall vara. Kunden i centrum. Detta företag har den nyaste tekniken en fantastisk yrkesskicklighet av den unga Audionomen Amir En ärlig och rätt prissättning. Vad kan man mer begära Rekomnderar Audika södertälje

10 nov, 2021

Tack så hemskt mycket för ett toppen besök Amir är oerhört tacksam att en vän rekomenderade dig, tack för all hjälp. Det var en mycket trevligt bemötande pedagogisk och informativ Man känner sig trygg Mkt proffesionellt intryck av besöket. Ingen stress lyssnar till patienten, patienten i fokus. Rekommenderas varmt

Fråga ställd 21:30 - 18 aug, 2019

var finns närmaste audika när man bor i Gislaved i småland

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Siv, tyvärr har vi inga hörselkliniker i Småland. Vi jobbar på uppdrag av regionerna i Stockholm, Skåne, Uppsala, Östergötland. Vi driver helt privata hörselkliniker i Kalmar, Karlskrona och Västerås. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik.

Fråga ställd 09:59 - 20 aug, 2018

Hej skulle vilja göra hörselkontroll vart vänder jag mig då? Jag bor i Södertälje. Och vad kostar det?

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Christina, du är varmt välkommen till Audikas hörselklinik i Södertälje. Hörseltestet är kostnadsfritt och du kan ringa och boka en tid, du behöver ingen remiss. Välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

Fråga ställd 08:49 - 27 jan, 2018

Hej Jag fick ett erbjudande om service hos svenska! Jag sände in detta för 2 veckor sedan. Nu visar det sig att Ni har bytt namn. (Södertälje). Har tidigare ett service kort från Avsaknad gäller det hos Er? Mvh Kurt Tyrsén.

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Kurt, jag är osäker på vad du har fått för erbjudande, vad var det du skickade in? 2016 bytte vi namn till Audika, har du ett tidigare servicekort på Avesina, Audionomerna eller Hörsam så gäller dessa fortsatt på Audika under hela din avtalsperiod, dvs. 4 år från hörapparatsutprovningen. Du är alltid välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50 så hjälper vi dig med alla dina frågor. Vänliga hälsningar, Audika

Fråga ställd 18:19 - 20 nov, 2017

Telefon nummer ???? Man kunde ringa till Avesina tidigare, å Ni ringde upp en viss tid...funkar det så även NU...har ej tel.nr.

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej! Telefonnumret till Audikas kundservice är 0200 - 11 14 50. Du kan välja om du vill bli uppringd eller om du vill vänta kvar tills det är din tur. Med vänlig hälsning, Audika.

Drop-in-tider

Drop-in