Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

På endoskopienheten som är belägen inom samma enhet som urologmottagningen utreds symtom från mage, tarm och gallvägar med hjälp av fiberoptisk teknik. Det innebär att tunna slangar förs in i kroppen, antingen genom munnen eller ändtarmen, och att man med hjälp av en kamera noggrant kan granska slemhinnan. I förekommande fall kan man också ta bort mindre förändringar direkt. Undersökningarna vi utför benämns gastroskopi, koloskopi, sigmoideoskopi och ERCP-undersökning.

Entré 1, huvudentré. Hiss C, plan 4. Mälarsjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:00 - 09:00 Rådgivning