Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

På endoskopienheten som är belägen inom samma enhet som urologmottagningen utreds symtom från mage, tarm och gallvägar med hjälp av fiberoptisk teknik. Det innebär att tunna slangar förs in i kroppen, antingen genom munnen eller ändtarmen, och att man med hjälp av en kamera noggrant kan granska slemhinnan. I förekommande fall kan man också ta bort mindre förändringar direkt. Undersökningarna vi utför benämns gastroskopi, koloskopi, sigmoideoskopi och ERCP-undersökning.

Entré 1, målpunkt C, plan 4. Mälarsjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:00 - 09:00 Rådgivning
Endoskopiverksamhet

Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

4,6

13:14 - 05 feb, 2020 skrev:

Helt fantastiskt. Vänlig bemötande. Bra inf.

22:01 - 16 dec, 2019 skrev:

Fantastisk personal, allt från kvinnan på rådgivningen till sköterskor o läkare, som hjälpte mig med min stora rädsla för undersökningarna gastroskopi och koloskopi. Tack! ♥️