4.62
Öppet, idag till 16:00

Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Entré 1, målpunkt C, plan 4. Mälarsjukhuset

Endoskopimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

På endoskopienheten som är belägen inom samma enhet som urologmottagningen utreds symtom från mage, tarm och gallvägar med hjälp av fiberoptisk teknik. Det innebär att tunna slangar förs in i kroppen, antingen genom munnen eller ändtarmen, och att man med hjälp av en kamera noggrant kan granska slemhinnan. I förekommande fall kan man också ta bort mindre förändringar direkt. Undersökningarna vi utför benämns gastroskopi, koloskopi, sigmoideoskopi och ERCP-undersökning.

Informationen uppdaterades 23:21 - 11 dec, 2019

Logga - Kry

4.62 / 5

5 feb, 2020 Liisa B. skrev:

Helt fantastiskt. Vänlig bemötande. Bra inf.

16 dec, 2019 Gunilla S. skrev:

Fantastisk personal, allt från kvinnan på rådgivningen till sköterskor o läkare, som hjälpte mig med min stora rädsla för undersökningarna gastroskopi och koloskopi. Tack! ♥️

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 12:00